Slänger in lite bilder från resan så långt (fotat med Samsung Galaxy S6 Edge).
Svårt att länka till tidigare trådar här på mobilen och tapatalk men bokade resan för länge sedan (se letar flygbiljetter till Las Vegas tråd) och fick mycket tips där. Efter bokning fick jag hjälp/råd/tips i tråden 6h på United 737 samt hur många eurobonus poäng tjänar jag trådarna. Forumet är grymt!
6/1
Jag, FruBrandten och dottern på 2år flög över till OSL från ARN för att lämna dottern hos mormor. Standard SAS flygning med bag drop, fast track (för oss alla 3 trots att bara jag är silver vid resetillfället), SAS loungen och boarding på gate 15C.
7/1
Klockan ringde kl0530, tog flygbussen kl0630 och anlände OSL kl0815.
Checkade in i automaten och hade redan valt plats så satt på bagagetaggar och försökte lämna i automatisk bag drop vilket resulterade i felmeddelande "Unknown destination". Lite kö till manuella disken så de vinkade fram oss till Guld disken. Checkade där in väskorna utan problem. Fast track endast tillgänglig för mig så vi gick båda i vanliga security som tog max 3 minuter.
Frukost och lite fika i SAS loungen där wifi inte fungerade pga tekniska problem (som löstes när vi gick därifrån)
Valde att uppgradera för poäng vid check in disken och klev direkt ombord när nya boardingkort var utskrivna. Flyget från OSL till EWR är LN-RKM och det var i princip endast därför vi uppgraderade för att få testa den nya business class kabinen.
Som ni kan läsa tidigare i tråden blev det lite knas med flyget så under tiden drack fika och jag gick runt i planet för att titta hur den ser ut och även provsitta SAS Go (som var ok) men också SAS Plus som var riktigt bra! Kan tänka mig att jag uppgraderar till Plus istället för den (ibland) betydligt dyrare business.