Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Jag fick just en sms att sk1762 till riga är inställt.
sen står det ombokning pågår och en länk som inte fungerar.

Hur gör jag för att veta om jag har blivit ombokad. Sas svarar ju inte i telfon efter 1900.
Prova att kolla din PNR på https://classic.checkmytrip.com/

Alternativt bör du nog kunna gå in på bokningen på SAS sida och se hur den ser ut där, precis som om du skulle göra för att bara kolla på bokningen. "Visa/ändra bokning" på SAS sida.

Jo men jag bor inte i Sth så det tar lite tid att åka och med en 2 åring vill jag inte sitta på arn till 15.15 när nästa BT går. Ska det verkligen inte gå att kontakt med sAs efter 1900???

Jag minns nu varför jag aldrig åker sas:mad:

Edit. bnr jag såg ditt inlägg nu. jag ska prova. jag flyger mest LH och då e det bara att lyft luren eller chat på nätet

Jo men jag bor inte i Sth så det tar lite tid att åka och med en 2 åring vill jag inte sitta på arn till 15.15 när nästa BT går. Ska det verkligen inte gå att kontakt med sAs efter 1900???

Jag minns nu varför jag aldrig åker sas:mad:

Edit. bnr jag såg ditt inlägg nu. jag ska prova. jag flyger mest LH och då e det bara att lyft luren eller chat på nätet
Har inte kollat för imorgon men bt brukar ha en avgång vid 0840, men kanske är lågtrafik denna veckan?
Har du testat att ringa deras USA-nummer?

Det har löst sig.
SAS har bokat om oss till BT kärran 5 min senare allså 8.40.

Är det förmycket begärt att sas it kan informera om det oxå inte bara att vi är inställda.

Ring USA för en flight ARN-RIX. Det låter bara så fel. Men kreativt tänkt
Tack BC för den snabba hjälpen:cool::)

Edit SK1762 ARN-RIX är inställd imorgon 4 jan

• Gilla
Reactions: bnr
Det er vel også chat tilgjengelig nesten døgnet rundt på sas.se? :) Bra det ordna seg fornuftig!

Gå in på sas.se och skriv "chat" i sökrutan. Välj första alternativet du får upp.

Svenska under "dagtid+", Engelska på kvällar och nätter, AFAIK.

+1. Har fungert for meg mange ganger, sist jeg prøvde var en fredag 23:00 og en onsdag 01:00. Engelsktalende, ganske god hjelp (overraskende, kanskje ;) ).

Gå in på sas.se och skriv "chat" i sökrutan. Välj första alternativet du får upp.

Svenska under "dagtid+", Engelska på kvällar och nätter, AFAIK.
Jag gjorde just det, och då fick jag upp följande.

"När det finns tillgänglig chatt-personal visas en länk nedan och chatten erbjuds."

och det fanns ingen länk att klicka på. Kanske fika rast till kl 0700?? BC fika??:p

Jag tycker det är riktigt dåligt av Sas. Ngt tel nr 24/7 och en enklare väg att hitta chatten. Ngn på sas måste ju jobba på natten.

Toppen