Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Det är väl inte så konstigt, du kommer inte boka något extra för denna challenge troligtvis, dvs de får ingen merförsäljning. Tanken med kampanjen lär ju vara att man ska boka mera, inte få poängen för redan planerade resor som inte genererar merförsäljning.
Precis, om man redan reser mycket får man ingen challange , att prata om "slump" är strunt :)

Det är väl inte så konstigt, du kommer inte boka något extra för denna challenge troligtvis, dvs de får ingen merförsäljning. Tanken med kampanjen lär ju vara att man ska boka mera, inte få poängen för redan planerade resor som inte genererar merförsäljning.
Precis. Det är nog därför jag har inte heller fått kampanjmailet. Jag skulle resa med SAS mellan Stockholm-Hamburg ändå.

Ja ha, då ser det ut som om man har blivit "blåst" på en okänt antal EB poäng, jag har ca 20 resor bokade med SAS till och med 31-05-16. SAS tycker förmodligen att det räcker.
Livet måste trotts allt gå vidare.

När jag i januari blir Diamond skulle det ju kunna bli så att en eller annan resa blir med Norwegian istället - det skulle ju kunna vara något att ta hänsyn till.

Last edited:
Precis. Det är nog därför jag har inte heller fått kampanjmailet. Jag skulle resa med SAS mellan Stockholm-Hamburg ändå.

Men ett visst mått av slump eller andra variabler lär det ändå vara. Jag har noll resor bokade under kampanjperioden och har inte fått någon utmaning. Hade iofs elva segment under motsvarande period förra året, om det nu kan vara en faktor utöver slumpen.

När jag i januari blir Diamond skulle det ju kunna bli så att en eller annan resa blir med Norwegian istället - det skulle ju kunna vara något att ta hänsyn till.
Jag tror inte det tillhör normalfallet att man reser in ett Diamond och då lägger om sitt resmönster till att flyga med Norwegian istället.Om du kommer göra 160 flygningar med SAS nästa år motsvarar det 3 i veckan i snitt, kampanjen pågår i ca 7 veckor vilket skulle motsvara åtminstone 21 flighter som du redan har planerade, troligtvis 28 i och med att du säger att du gör 4 flighter per vecka. Skulle du då vilja ha en challenge på 17 tur och retur för 30k extrapoäng? Det motsvarar ungefär vad de flesta andra rapporterat att man behöver göra ca 3 extra tur och retur jämfört med vad man planerat.

Nya bud igen, enligt SAS FB-sida så räknas det som två tur/retur om man exempelvis flyger GOT-CPH-BRU-CPH-GOT

Kan dem bestämma sig någon gång....

Attachments

• image.png
    image.png
    195 KB · Visningar: 347
Toppen