Senaste nytt

COOP Medmera mer

Meazza

Medlem
Är det någon som ringt Coops kundtjänst och kollat vad som gäller? Det här med registrerade betalningar är ju väldigt tvetydigt och något säger mig att det är banksvenska för när betalningen faktiskt utförs, inte när vi lägger in den i systemet. Jag skulle personligen inte vilja argumentera med deras kundtjänst i efterhand om det, har själv försökt få min sign up-bonus på 5000 poäng utbetald i två (2) år utan resultat så har inte jättestor tilltro till dem. =)
Jag fick ju bekräftelse på att kostnaden var 0 kronor efter att ha lagt in alla fakturor så det blir nog svårt för dem att göra något annat.
 

mha321

Medlem
Jag undrar vad som händer om man ändrar någon existerande betalning efter årsskiftet.

T.ex. om man skulle lägga in alla nästa års hyresbetalningar redan nu. Men jag har ju inte OCR-numret ännu (förut hade de ett lättuträknat system, men int elängre tyvärr) - men datum och belopp vet jag ju. Man skulle ju kunna lägg ain allihop och så gå tillbaka och ändra OCR-numret senare.

Någon som hunit fråga Betalo vad som händer då? :)
Var tvungen att fråga själv och fick snabbt svar på mailen - om man registrerar en betalning nu och ändrar den efter årsskiftet så triggas avgiften när man gör ändring.

Däremot om man registrerar den nu och inte ändrar något så blir det ingen avgift oberoende av hur långt fram själva betalningen görs.
 
Var tvungen att fråga själv och fick snabbt svar på mailen - om man registrerar en betalning nu och ändrar den efter årsskiftet så triggas avgiften när man gör ändring.

Däremot om man registrerar den nu och inte ändrar något så blir det ingen avgift oberoende av hur långt fram själva betalningen görs.

Låter ju faktiskt rimligt då man ingår avtalet med Betalo vid registreringen det är ju då avgifterna presenteras och dessa kan de ju inte ändra i efterhand. Men om jag som kund annullerar ett betalningsuppdrag så blir det ju en ny affär vi ingår och med då gällande avgifter.
 
Toppen