Senaste nytt

COOP Medmera mer

Jag vet. Men känslan när man plockat fram coopkortet har hela tiden varit olustig. Otrohetskänsla :)
:) Du får tänka på att trots en avgift på 1% kan du ändå köpa poäng genom Betalo till ca 5 öre per poäng. Betydligt sämre än 0 öre, men fortfarande en rimlig kostnad, åtminstone för att komplettera för att nå upp till det man behöver.

:) Du får tänka på att trots en avgift på 1% kan du ändå köpa poäng genom Betalo till ca 5 öre per poäng. Betydligt sämre än 0 öre, men fortfarande en rimlig kostnad, åtminstone för att komplettera för att nå upp till det man behöver.

Jag vet. Det pågår en intern kamp i min hjärna.

Varför då? Coop ger fortfarande 15-20 p/100kr, har lägre serviceavgift hos Betalo, inget valutapåslag, ingen uttagsavgift...
En anledning skulle ju vara årsavgiften, men om den kommer på SAS EB MC så försvinner ju det argumentet.

Kassa öppettider på kundtjänsten skulle vara den andra. Den gör ju att man måste ha minst ett till mastercard i plånboken ändå.

Hur kommer du upp i 24000 grundpoäng genom att bara spendera 4000, det är väl en grundpoäng per krona spenderad på coop ?
Jag själv ligger just nu på ca 80000 grundpoäng och det stämmer nog ganska bra att jag har spenderat ca 80000 :- på coop sedan halvårsskiftet.

/Andreas

Jag var något otydlig (la inte till per månad) dock förväntade jag att man förstod sammanhanget då vi pratade om någon når dubbleringen vid uppnått 21000 poäng per kalender halvår. Vissa är inte i närheten av olika skäl, några når 3500 spend PER MÅNAD som motsvarar 21000 poäng per halvår.

Det krävs ett snitt på minst 3500 kr spend per månad och därav har jag spenderat ca 4000 kr per månad vilket motsvarar 24 000 grundpoäng på 6 månader. (alltså inte att jag har spenderat 4000 kr på 6 månader eller 667 kr på en månad för att nå 24 000 poäng)

Tackar @spritfet för förtydligandet.

Ja, där kom den. Hade ju varit trevligare om man inte fått rätt - nu får man räkna lite noggrannare. Med både det här och nedskuren ROT efter nyår får man ju vara glad i det lilla, att badrumsrenoveringen just är gjord...

Innebär det att om jag laddar med en massa betalningar nu så blir det ingen avgift?

Ja.

Toppen