Senaste nytt

Fredagstråden™

FlyBe Mhq-Hel igår med en trevlig natt på Hilton executive floor, en god middag och kaffe å cognac i loungen. Nyss anlänt Scandic sydhavn i Köpenhamn efter en trevlig flygning med Blue1/Sas Hel-Arn-Cph i Y. Hem på söndag morgon Cph-Hel-Mhq. Ute och "luftar" av frun, för hemfridens skull... ;)

Sitter på Marriott Courtyard och blickar ut över delar Victoria Harbor och lägger man huvudet mot fönstret kan man se ICC. Planerar att ta mig upp i Skybaren på 104:e våningen.

Apropå diskussionen i en annan tråd om "spionage" på internetanvändare, när jag skulle ha fram en ICC sida surfade jag in på följande sida kommer två reklambanners upp på höger och vänster sida med texten: Fly from Taipe to Jakarta to attractive prices, samt en länk till Zuji. Med andra ord är det någon som vet att jag minst en gång varje vecka under ett halvår kollat priser på denna sträcka hos CX.

Helg igen. Brand/livbåtsövning om en timma och sedan fortsätter det vanliga körandet...

På söndag är det dags för avmönstring. Har dock ett litet dilemma hur jag ska ta mig hem från Malmö till Göteborg. SJ direkttåg finns ju som bekant inte mer. Alternativet att åka via Alvesta blir genast mycket krångligare (4 byten) pga banarbete och bussersättning. Öresundståg finns, men utan priopoäng och med dålig komfort väljer jag gärna bort det.

Bus4u var en stark kandidat, men alla turer är fullbokade. Andra bussföretag undviker jag helst pga dålig komfort (fördomar :p). Ser nu att även Gobybus inte har några platser. Swebus har dock...

Det roligaste alternativet hade varit att flyga CPH-GOT eller MMX-ARN-GOT, men det kostar betydligt mer och min väska väger betydligt mer än 23kg...
Hyrbil går inte eftersom jag inte haft körkort i mer än ett år. Så frågan är vilket alternativ man ska välja :)

Du skulle ha skickat extravikten med mig så hade jag kunnat leverera den till GOT vid tillfälle..

Du kan ju ta nattåget från malmö c till stockholm c och sen snabbtåget till göteborg? Du kan ju få såna biljeter för 19000 poäng eller 2600 kr... :)

Tråkigt slut på fredagen..fick avliva min hund idag då han varit dålig en längre tid och idag så blev han inlagd igen för 5 el 6 gången hos Vet och troligtvis hade han cancer..denna onda djävulska sjukdom..jag fick 7 fantastiska år med denna hund, dom första 3 reste vi tillsammans i norden..

För min del har jag faktiskt inget speciellt planerat i helgen, hoppas att det blir väldigt lugnt. Sitter och letar biljetter HEL-RIX den 26 april men priserna verkar ha gått upp sedan jag senast letade. Flygresor.se ger mig 584 kr för BT-flighterna (04:45 eller 11:50 från HEL)
ITA Matrix ger mig 55 euro (370 sek+bokningsavgift, vilket borde kunna ligga som lågt som 150 sek hos Flygstolen?) för samma biljett. Bokningsklass är Z (low economy).

Det vore trevligare att hitta bra pris på OV, dels då det är EB, men också för att routingen då blir HEL-TLL-RIX.
Titta på Air Baltics hemsida, priserna där är ibland lägre än via resebyrå. Sök inte bara HEL-RIX med dem utan även exempelvis HEL-RIX-ARN eller HEL-RIX-TLL/VNO/CPH/TXL och dyl. Air Baltic tar ofta lägre betalt för anslutande flyg än direktflyg, se vår guide till billigare biljetter för just det här exemplet:

http://www.businessclass.se/artiklar/176-guiden-till-billigare-flygbiljetter.html

Tråkigt slut på fredagen..fick avliva min hund idag då han varit dålig en längre tid och idag så blev han inlagd igen för 5 el 6 gången hos Vet och troligtvis hade han cancer..denna onda djävulska sjukdom..jag fick 7 fantastiska år med denna hund, dom första 3 reste vi tillsammans i norden..
Verkligen tråkigt att höra, jag hoppas avslutet blev stillsamt.

Titta på Air Baltics hemsida, priserna där är ibland lägre än via resebyrå. Sök inte bara HEL-RIX med dem utan även exempelvis HEL-RIX-ARN eller HEL-RIX-TLL/VNO/CPH/TXL och dyl. Air Baltic tar ofta lägre betalt för anslutande flyg än direktflyg, se vår guide till billigare biljetter för just det här exemplet:

http://www.businessclass.se/artiklar/176-guiden-till-billigare-flygbiljetter.html

Tackar! Trodde inte dessa LCC hade denna typ av prissättning, men ack så fel jag hade. Är det alltid planbyte i Riga, så att planet inte bara landar och plockar på passagerare (eventuellt kollar så att bara resenärer med slutdestination Riga kliver av)?

Toppen