Senaste nytt

Ta med mat/dryck från loungen

Dr. Miles

Expert
Men tycker absolut att det kunde sitta någon skylt som säger att det är förbjudet att ta med sig mat,dryck och tidningar från loungen och att personalen blir hårdare på detta.
Om jag inte minns fel, gamla Diners loungen i Köpenhamn (Aspire Lounge?) hade skylten i kylen för mackor där det stod att mat/drink var avsedda för konsumtion i loungen.

I vissa lounger har de en annan skylt där det står t ex "Coffee to go" med pappersmugg vid kaffemaskinen.
Då är det mening med att ge gästerna rätt att ta med sig en kopp kaffe till gaten.
 
Last edited:

Walter

Medlem
Vilket naturligtvis inte var de jag syftade på. Men i lufthansas och sas lounger har iaf inte jag sett sånna klisterlappar. Varken på tidning eller hylla.

När de gäller magasin i sas lounger är det mest spons tidningar? alltså menade för avhämtning.
 

In_Sweden

Medlem
Vilket naturligtvis inte var de jag syftade på. Men i lufthansas och sas lounger har iaf inte jag sett sånna klisterlappar. Varken på tidning eller hylla.
Sasloungen i Bryssel säger på hyllan för dagstidningar något om att man ska låta de vara kvar i loungen så att alla kan läsa dem. Osäker om hur det var formulerat.
 

JensE

Medlem
Ibland folk som dumpar av grejer också. Såg en High life magazine i Senator loungen zrh härom veckan bland dom andra tidningarna :)
 

Jonas C

Medlem
Jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte plockat med mig något ut från loungen, vill jag ha en tidning eller ett äpple så köper jag det. Sen givetvis så tycker jag att ett äpple eller en Expressen är "mer okej" att ta med sig än en pava vin. Men tycker absolut att det kunde sitta någon skylt som säger att det är förbjudet att ta med sig mat,dryck och tidningar från loungen och att personalen blir hårdare på detta.
Jon sunt förnuft ska gälla. Tycker inte heller det är OK att ta med sig en hel vinflaska som dessutom är "delad" bland besökarna. I vissa lounger finns det exempelvis packeterade smörgåsar och kaffe i pappersmuggar. I vissa fall tycks det vara okej att plocka med sig dessa, i synnerhet om man har bråttom och inte hinner spendera någon längre tid i loungen.

Sen är ju frågan varför man ens vill bry sig om vad folk plockar med sig från loungen. Hellre att någon tar med sig mat än att den slängs…
 
D

Deleted member 4140

Guest
Samma sak inträffar dock på PLUS i norden, flög hem från Köpenhamn för någon vecka sedan och någon tryckte ner 2-3 små flaskor vin, 2 smoothie och en choklad muffin i sin datorväska :)
 

agehall

Medlem
Jag trodde tidningar och magasin var menade att ta med?

Om det inte explict står att du ska ta med dig en viss pryl ut ur loungen så är det tänkt att den ska vara kvar där. Givetvis får man applicera viss logik - står det en stor godisskål på podiet precis vid dörren så kommer nog ingen att bli sur om du tar en karamell på vägen ut. Men tidningar skulle jag absolut klassa som "stöld" att ta med sig.
 
  • Gilla
Reactions: Pho
Toppen