Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

39 år, man från Västerås som arbetar som konsultchef. Reser nästan enkom inom Sverige i arbetet, men 2-3 gånger per år privat.

Jobbar med ground handling på gardermoen sedan några år. Reser 1-2 gånger i året vanligtvis, blir tyvärr oftast billigast möjligt eller charter. Har vart här och läst nästan sedan forumet startade, men inte varit aktiv. Bara att fråga om det är nåt med gardermoen incheckning eller liknande så ska jag försöka svara ;-P

Nu har jag varit medlem i drygt en månad, skrivit inlägg i trådar mm och totalt glömt att presentera mig själv. Ohyfsat. Men det går ju att ändra på.

Jag är man, 45 år och arbetar som kvalitets-och hållbarhetschef på ett stort internationellt svenskt företag.

Mitt resande går i vågor. Det har pendlat mellan år då jag inte ens klarar silverstatus på SAS till år, likt detta året, då jag klarar diamant på 6 månader. Jag reser alltid ekonomi, eller rättare sagt, bokar alltid ekonomi, men tackar så klart inte 'nej' till uppgraderingar om det är möjligt.
Jag föredrar Star Alliance men har inte alltid möjlighet att välja pga av företagets resepolicy. Försöker dock trotsa reglerna så ofta som jag kan. :cool::)

Bor i södra Sverige där CPH utgör startpunkten för mina resor, som vanligtvis går österut, till Asien. Favoritresmålet när det gäller tjänsteresor är Hongkong men privat föredrar jag Sydostasien med Singapore i spetsen. Jag flyger i princip aldrig inrikes, då är det tåg som gäller. Flygresor ut i Europa är inte så många. Resor med slutdestination i Europa händer kanske ett par, tre gånger om året och om jag räknar in ev. flygplansbyten i Europa på min väg österut så kommer vi kanske upp i det dubbla.
Jag föredrar att ha det långa benet till/från CPH vilket vanligtvis innebär byten i PVG, BKK eller PEK, om inte dessa platser är slutdestinationen, vilket också händer. Undantaget som bekräftar regeln är när jag flyger till HKG via ARN. :)

God afton eller god morgon, vet snart inte:) Helt ny här på BC men har läst en hel del genom åren. Kul intressant och givande läsning från många.
Gammal gubbe 58 och aktiv pilot sedan 1977 exakt 20 år efter det att min mamma klämde ut mig och gjorde därmed jordens yta osäker, den var kul:eek:
Flugit det mesta som kan flyga sedan barnsben inkl broderns hemmagjorda vingar tillverkade av wellpapp från köksbordet när jag var tre år. Gick inte så bra, tror att jag slog i hakan med ett ärr som minne än idag.
Idag flyger jag Airbus för ett stort flygbolag och har flugit tex B707, 727, 767, MD80, LH1011, MD11, A300/330/340-3-6.
Reser numer och sparsamt tidigare på ID för det känns som att det inte går att planera sådana resor då dom är på "väntelista om plats finnes"
Kul att känna sig välkommen här för det verkar vara en sansad diskussion om olika saker. Tyvärr? är jag inte med i FB, Twitter och allt vad det heter och det kanske är dumt, gillar att äta utan att titta på phonen under bordet.
Frågor om flygplan eller flyg svarar jag gärna på kanske bäst under Övrigt. Eller? Snälla tipsa gärna hur vi piloter kan bidraga till en bättre flygresa. Mvh

Välkommen @Airbuspilot

Kul att se piloter, flygledare och kabinpersonal här!

Kan som lite kuriosa meddela att ja senaste veckan lyckats ha en svensk kapten på Dragonair HKG-PUS och svensk kabinpersonal med UA GUM-HNL så man vet aldrig när man stöter på svensk flygpersonal!

Välkommen @Airbuspilot

Kul att se piloter, flygledare och kabinpersonal här!

Kan som lite kuriosa meddela att ja senaste veckan lyckats ha en svensk kapten på Dragonair HKG-PUS och svensk kabinpersonal med UA GUM-HNL så man vet aldrig när man stöter på svensk flygpersonal!

Känner två svenska piloter som bor i Hongkong och jobbar för Cathay.. ..så det finns heltklart möjlighet att stöta på svenskar där :)

Toppen