Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

39 år, man från Västerås som arbetar som konsultchef. Reser nästan enkom inom Sverige i arbetet, men 2-3 gånger per år privat.

Jobbar med ground handling på gardermoen sedan några år. Reser 1-2 gånger i året vanligtvis, blir tyvärr oftast billigast möjligt eller charter. Har vart här och läst nästan sedan forumet startade, men inte varit aktiv. Bara att fråga om det är nåt med gardermoen incheckning eller liknande så ska jag försöka svara ;-P

Nu har jag varit medlem i drygt en månad, skrivit inlägg i trådar mm och totalt glömt att presentera mig själv. Ohyfsat. Men det går ju att ändra på.

Jag är man, 45 år och arbetar som kvalitets-och hållbarhetschef på ett stort internationellt svenskt företag.

Mitt resande går i vågor. Det har pendlat mellan år då jag inte ens klarar silverstatus på SAS till år, likt detta året, då jag klarar diamant på 6 månader. Jag reser alltid ekonomi, eller rättare sagt, bokar alltid ekonomi, men tackar så klart inte 'nej' till uppgraderingar om det är möjligt.
Jag föredrar Star Alliance men har inte alltid möjlighet att välja pga av företagets resepolicy. Försöker dock trotsa reglerna så ofta som jag kan. :cool::)

Bor i södra Sverige där CPH utgör startpunkten för mina resor, som vanligtvis går österut, till Asien. Favoritresmålet när det gäller tjänsteresor är Hongkong men privat föredrar jag Sydostasien med Singapore i spetsen. Jag flyger i princip aldrig inrikes, då är det tåg som gäller. Flygresor ut i Europa är inte så många. Resor med slutdestination i Europa händer kanske ett par, tre gånger om året och om jag räknar in ev. flygplansbyten i Europa på min väg österut så kommer vi kanske upp i det dubbla.
Jag föredrar att ha det långa benet till/från CPH vilket vanligtvis innebär byten i PVG, BKK eller PEK, om inte dessa platser är slutdestinationen, vilket också händer. Undantaget som bekräftar regeln är när jag flyger till HKG via ARN. :)