Walter
Medlem
Undantaget är kanske på helger? Då upplever jag att det varierar väldigt mycket. Beror kanske delvis på de få helgavgångarna mellan Malmö och Arlanda (särskilt på lördagar). I helgen flyger jag Arlanda-Köpenhamn på lördag och Malmö-Arlanda hem på söndag. Lördagens Arlanda-Köpenhamn var vid bokning ca 600 kr billigare än Arlanda-Malmö, men för söndagens hemresa var Malmö-Arlanda istället ca 600 kr billigare än Köpenhamn-Arlanda (allt i Plus).
Priset arn > cph/mmx kan variera väldigt. Har inte hittat nått mönster. Men lärt mig att om det ena alternativet känns dyrt är det värt att kolla det andra.
Cafe-lounge är välkommet. Fast track är trevligt. Även om halva morgon-planet kan vara plus och resten av hälften har status.
Fördelen mmx har är att från taxin till gate tar det max 10 minuter. Även om det är fullt med charterpax i securityn. Skönt på tidiga morgonavgången.
Brukar flyga tillbaka till cph eftersom transfern är billigare (och utrikeslounge på arn samt fikabutik på cph) - MEN öresundstågen var trassliga, trånga och ganska äckliga redan före id-kontrollerna och numera är de nästan katastrofala.