Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har 2 vouchers och ca 200 K poäng och vill utnyttja dem till något kul. Men när jag söker på "boka bonusresa" på SAS-sidan är det väldigt dåligt utbud om man bara vill använda poäng. Vill man åka till Tokyo finns det inga utresor i mars och inga återresor i april. Finns det någon annanstans man kan hitta resor eller är det detta magra utbud som gäller? Eller måste man vara ute i lång tid i förväg? Hur tidigt släpps biljetter?
Om du ska boka SAS longhaul i business med dina vouchers så är stalltipset att boka tidigt. Brukar släppas ca 330 dagar innan. Vissa destinationer som inte är lika populära kan ha platser ett bra tag efter att de släppts, framförallt under lågsäsong (Chicago, Washington, Peking, Shanghai).
Du kan som sagt också boka med star alliance bolag, då söker du enklast via uniteds hemsida och letar efter saver award på dina sträckor.

Lufthansa har väl inte ens First till Seattle längre, inte heller Vancouver tror jag har First-kabin längre

Upptäckte det nu, är bokad med LH490 (747-400) som inte har ngn F vad det verkar. Nu är det en massa parametrar som styr tid och destination så det är nu inte hela världen.

Du kan som sagt också boka med star alliance bolag, då söker du enklast via uniteds hemsida och letar efter saver award på dina sträckor.
Vilken fint tips! Så man klickar i "Search for award travel" på uniteds söksida. Hittade t ex ARN-NAS vilket verkade kul för 70000 "miles". Är "miles" samma som bonuspoäng?

Hur går man vidare sedan för att beställa? De frågar efter ett "MileagePlus" konto när man valt sina flyg. Hur hänger det ihop med SAS Eurobonusinlogget. Eller söker man bara på United och ringer SAS som bokar? Eller om man har AmEx Elite så hjälper concierge service?

Vilken fint tips! Så man klickar i "Search for award travel" på uniteds söksida. Hittade t ex ARN-NAS vilket verkade kul för 70000 "miles". Är "miles" samma som bonuspoäng?
Antalet av miles som visas i resultatet är relevant endast när du använder miles från United Mileage Plus.
De siffrorna gäller inte när du bokar en bonusresa med andra bonusprograms miles eller poäng.

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
OBS:
  • Antal miles som visas i resultatet är relevant endast när du använder United Mileage Plus. De siffrorna gäller inte när du bokar en bonusresa med andra bonusprograms miles eller poäng.
  • Summa av skatter som visas i resultatet gäller inte om du bokar en bonusresa med andra bonusprograms miles eller poäng.
  • SAS Plus inom Europa räknas som Business class award.

Hur går man vidare sedan för att beställa? De frågar efter ett "MileagePlus" konto när man valt sina flyg. Hur hänger det ihop med SAS Eurobonusinlogget. Eller söker man bara på United och ringer SAS som bokar? Eller om man har AmEx Elite så hjälper concierge service?
Om du har hittat flyg som passar dig och du vill använda din 2-4-1 voucher ringer du numret till Tallinn som står angivet på vouchern (018-nummer). Där får du prata med en agent som kan boka resan åt dig, det är då bra att du själv har koll på exakt vilka flighter du vill flyga på vilka datum. Lättast brukar vara att säga flight för flight, börja med de långa sträckorna över Atlanten i och med att de brukar vara den trånga sektorn (dumt att boka alla connections om sen inte flyget över Atlanten går att boka)

Jag har en bokad 2-4-1 från Stockholm till New York med utresa den 24:e maj i Business och hemresa den 2:a juni i Go via Oslo. Skulle så klart gärna vilja få till business även på vägen hem. Hur skulle ni gå till väga? Hittar Business Saver Award på United's hemsida (via Köpenhamn), men ingenting på Sas hemsida.

Jag har en bokad 2-4-1 från Stockholm till New York med utresa den 24:e maj i Business och hemresa den 2:a juni i Go via Oslo. Skulle så klart gärna vilja få till business även på vägen hem. Hur skulle ni gå till väga? Hittar Business Saver Award på United's hemsida (via Köpenhamn), men ingenting på Sas hemsida.
Jag hittar inte 2 st Business class award via Oslo på Uniteds webbsida. Endast via Köpenhamn.

Screenshot20151208_03.png

Är det inte bara att ringa Tallinn så bokar de resan?

Antalet av miles som visas i resultatet är relevant endast när du använder miles från United Mileage Plus.
De siffrorna gäller inte när du bokar en bonusresa med andra bonusprograms miles eller poäng.

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Tack för ett bra tips att söka på United.com ! MEN: när jag söker på united.com får jag upp sas flygningar som jag inte ser på SAS.se. Är detta någon annan upplevt ? Om jag får upp en flight på united.com, kan Tallin då boka den ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen