Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

Har du några aktiviteter på ditt Club Carlson konto? Jag skickade med ett kontoutdrag.
Jag har ca 20 övernattningar i år.

Men det ordnade sig ändå lite skumt faktiskt först fick jag följande mail:

Thank you for your tier match request. We appreciate you taking the time to contact us.

Unfortunately, the documentation you provided did not contain the necessary information required for a Diamond tier match offer. On the other hand, we are happy to help you reach a higher tier with HHonors! Please reply with a copy of your detailed competitor stay and night activity for the last 12 months as a .doc, .jpg, or .PDF attachment along with your HHonors number and we will review your HHonors account for a potential fast track offer.

Sen skickade jag med ett utdrag från mitt CCG konto och fick sen följande svar:

Dear Mr. Kristiansen,

Thank you for contacting Hilton Worldwide and sending the information requesting Hilton Honors tier match and your comments.

We are very thrilled to know that you are considering to travel with our Portfolio of Brands allowing us the opportunity to earn your loyalty. Although we are not offering to match tier against Club Carlson, I have upgraded your account to our Gold elite status as a courtesy. You should receive the card in mail soon.

Thank you for taking the time to reach out and we look forward to welcoming you & your family to Hilton in the near future. Happy Holidays!

Sincerely,
Shariar

Så nu är man i varje fall guld...:)

Ihg plat amb verkar gå igenom fick en fråga om mitt hilton poäng saldo för verifiering.
Kanske man kan få omvänd hyatt match nu då mitt tidigare hhg bara gav hyatt plat ;)

Bra ide, har mitt platinum kort liggandes i byrån hemma. Får följa det här exemplet när jag väl är hemma.

Bekräftar matchning till Diamond från IHG Platinum AMB. Fick också verifiera kontosaldot. Får stöta på om att statusen ska uppdateras på kontot. Fick även göra det med HGP och Mlife. Upplever ni samma sak?

Ett stalltips om ni vill ha status i fler program är att köpa IHG Dining rewards för ca. 300 USD. Detta ger Platinum hos IHG som sedan kan matchas vidare till bla. HH, HGP och Mlife.

Blev nedgraderad till Le Club Accor Gold som alla andra aktieägare i oktober. Men inte varit hemma i Sverige sedan dess så skickade in en bild på mitt gamla platinum kort istället och blev uppgraderad till Diamond utan några frågor. Ibland har man tur :)

Gjorde precis så i går.
Fick just besked att jag är uppgraderad till Diamond till mars 2017 :p:p

Blev nedgraderad till Le Club Accor Gold som alla andra aktieägare i oktober. Men inte varit hemma i Sverige sedan dess så skickade in en bild på mitt gamla platinum kort istället och blev uppgraderad till Diamond utan några frågor. Ibland har man tur :)

Körde samma variant. Skickade igår morse och för några minuter sedan kom beskedet: Diamond.

Har inte bott på Hilton sedan jag bokade Hilton Cabana Miami beach i maj 2014 och hotellet inte
var färdigbyggt när det var dags.

Toppen