Senaste nytt

British Airways Visa

Är det försämringar på gång?

Det skulle nog vara naturligt att över tid så väljer American att följa Delta och United som har gjort om programmen till intäktsbaserade program.

Men Doug Parker (CEO) sade ganska nyligen i en intervju om jag minns rätt att American inte hade planer för detta. Så det är svårt att veta om/när i så fall.

Det är en intressant tid i branschen i USA. Efter tio år med stålbad, olönsamhet och konkurser är plötsligen flygbolagen ohört lönsamma och investeringsgraden hög. Dock är det intressant att nergången i oljepriset är positivt på kostnadssidan medan på intäktssidan och yielden slår det hårt eftersom energisektorn står för mycket resande, särskilt premium. United verkar drabbas hårdast..

Sorry för OT..

BA Visa behåller jag ut 2016. Sedan skall jag fråga någon i UK att fixa bankkonto och dyl så jag kan få ut ett AMEX där också

Nu går handelsbanken ut och höjer avgiften på sitt kort.

Handelsbanken höjer avgift för populärt kort | SvD

"Bakgrunden till EU:s beslut är att de höga kortavgifter som detaljhandeln betalar till bankerna vid kortköp gör att kortanvändningen bland konsumenter inte är så stor som den borde vara. Det leder i sin tur till fortsatt omfattande kontanthantering inom handeln.
[...]
Kortutgivaren (banken, reds anm) kan tvingas att kompensera sig gentemot konsumenten. Det kan bli småbeloppsavgifter och högre årsavgifter för korttjänsten, sade Trogen* då till SvD."
*Leif Trogen, chef för Finansiell infrastruktur på Bankföreningen

Handelsbanken Platinum får en höjning med 500 kronor till 2 400 kronor.

Fick just ett erbjudande om 5 000 Avios i bonus om jag tecknar mig för ett BA Visa.
Är det värt det ?
Nej. Jag avslutar mitt vid kommande månadsskifte. Haft det i tre år och ingenting har fungerat bra. Nu har villkoren försämrats. Byter till något EB-kort.

BA Visa har fungerat bra även för mig och det får bli kvar tills dess den sista
vouchern har utnyttjats. Har MC, Diners och Amex men ett bra Visakort måste
man ha vid resor till udda ställen.. Frågan är vilket ?

BA Visa har fungerat bra även för mig och det får bli kvar tills dess den sista
vouchern har utnyttjats. Har MC, Diners och Amex men ett bra Visakort måste
man ha vid resor till udda ställen.. Frågan är vilket ?

Min voucher som jag lyckats få ihop går ut 9 dec. Jag har inte ens hittat några lämpliga resor i F klass som jag tänkte pröva på BA så den lär väl brinna inne.

Toppen