Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Hur hade ni valt?

Thai F med A380 från Frankfurt till Bangkok

Eller

Asiana F med B747 till Seoul och sedan vidare med Asiana C till Bangkok

Jag hoppas ju kunna boka om till Lufthansa F närmare avresa. Har jag otur har Asiana plockat bort F från 747 när det blir dags för resa (planerar åka första halvan av April 2016) och att jag riskerar att inte hitta nån ledig F om jag blir tvungen att boka om.

Jag inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker är bäst, men någon som har erfarenhet av båda kanske kan ge mig en "knuff i rätt riktning".

Jag tillhör dessa som vill ha kortast väg och inga onödiga byten med allt det innebär när man är trött.

Tillhör inte TG:s fans, eftersom jag bara åkt deras C, men efter att ha läst en del bra recensioner från TG F klass skulle jag valt denna för att slippa ett extra byte.

Sedan har jag för mig att LH inte har F till BKK men jag kan ha fel om detta.

Stämmer att Lufthansa inte har F till Bangkok. Tänker leta efter lediga platser till till exempel Seoul, Hong Kong osv.

Eftersom det är en ren nöjesresa har jag inget som helst emot att byta nån gång extra

Hur hade ni valt?

Thai F med A380 från Frankfurt till Bangkok

Eller

Asiana F med B747 till Seoul och sedan vidare med Asiana C till Bangkok

Jag hoppas ju kunna boka om till Lufthansa F närmare avresa. Har jag otur har Asiana plockat bort F från 747 när det blir dags för resa (planerar åka första halvan av April 2016) och att jag riskerar att inte hitta nån ledig F om jag blir tvungen att boka om.

Jag inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker är bäst, men någon som har erfarenhet av båda kanske kan ge mig en "knuff i rätt riktning".
Utifrån den info som kommit att Asiana tar bort F från sina B747 så skulle jag alla dagar i veckan välja Thai F i en A380 för att inte riskera att det blir business istället för first.
Hårdvaran på Thai utklassar den på Asiana, den mjuka biten håller jag dock Asiana högre även om jag personligen inte tycker att Thai har varit dåliga på något sätt. Även om jag var garranterad F på Asiana hade jag nog valt Thai i detta fallet. Om du däremot skulle hitta ANA F så skulle jag valt det istället alla dagar i veckan.

+1 Ta TG F nu och håll ögonen öppna för LH F senare. Det brukar gå att finna LH F till HKG, ICN, PVG, PEK, TYO. SIN är näst intill omöjligt så ingen idé att kika såvida man inte är SEN/HON och använder M&M.

Utifrån den info som kommit att Asiana tar bort F från sina B747 så skulle jag alla dagar i veckan välja Thai F i en A380 för att inte riskera att det blir business istället för first.
Hårdvaran på Thai utklassar den på Asiana, den mjuka biten håller jag dock Asiana högre även om jag personligen inte tycker att Thai har varit dåliga på något sätt. Även om jag var garranterad F på Asiana hade jag nog valt Thai i detta fallet. Om du däremot skulle hitta ANA F så skulle jag valt det istället alla dagar i veckan.
När är detta bekräftat att de skall ske? Jag sitter o kollar på en award åt mig o min polare i F till Asien i januari och hittar Asiana F på B747-400 ICN-FRA. Vill ju inte hålla på med ett nedgraderingscase igen så kanske ska välja nya Air China F PEK-LHR på B777-300ER.

Hej kära vänner!

Nu till min fråga, skulle den här gå att boka och i så fall bör den väl kosta 190K + 190K Eurobonus poäng om jag räknat rätt T/R ?

Håller nämligen på att försöka sy ihop en resa åt en vän o har hittat tillgänglighet!

map (5).gif

Hemresan kommer gå i business, om inget annat hittas från Cleveland med anslutning i New York totalt 2-3 leg som de ser ut nu så jag kommer under 8 flighter T/R totalt.

Hej kära vänner!

Nu till min fråga, skulle den här gå att boka och i så fall bör den väl kosta 190K + 190K Eurobonus poäng om jag räknat rätt T/R ?

Håller nämligen på att försöka sy ihop en resa åt en vän o har hittat tillgänglighet!

Visa bifogad bild 42535

Hemresan kommer gå i business, om inget annat hittas från Cleveland med anslutning i New York totalt 2-3 leg som de ser ut nu så jag kommer under 8 flighter T/R totalt.
Antar att du bokar den som två separata awards i F? Ja, isf inga problem och det bör vara 190,000 poäng x2.

Menar du att du ska boka två resor? ARN-FRA-HND samt HND-IAH-LAX? Det borde väl fungera men du måste ha två vouchers eftersom det blir två resor.

Toppen