Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Vad går upp mot känslan av första turen i ny bil?!? Plockade i veckan ut en ny "tjänstesläde", denna gång blev det en Volvo XC60 D4 AWD Summum med lagom mycket lull-lull därtill. I för året (2016) ny färg, Osmium grey. Kan rekommendera kulören skarpt, passar speciellt bra för de större bilarna som t.ex. just XC60 och XC90.

Kikar också på en XC60, vad var det som gjorde att du tog en just sådan? Och hur resonerade du kring motorvalet?

Kikar också på en XC60, vad var det som gjorde att du tog en just sådan? Och hur resonerade du kring motorvalet?

Vi kan endast välja Volvo som tjänstebil... Trivs väldigt bra i den bilen, det blir min andra XC60. Körde tidigare V70, men har inte det behovet av bagageutrymmet längre nu när kidsen blivit större. Motorvalet styrdes en del av att Volvo hade en kampanj före sommaren med AWD utan extra kostnad. Annars hade jag nog nöjt mig med en framhjulsdriven D4. Den motorn är dessutom av den nya motorgenerationen, och därmed betydligt bränslesnålare än D4 AWD som har "gamla" 5-cylindriga motorn med dubbelturbo. (Men den går gott...)

Ett av många tjänstefordon!

Svårt o nyttja efter arbetstid dock :(

Attachments

• 1438337861363.jpg
    1438337861363.jpg
    44,5 KB · Visningar: 212
Kikar också på denna faktiskt!
Har även blandat in Audi A3 med gas...

Sjukt svårt att bestämma sig tycker jag!

Kör en A3 sportback g-tron automat sen i februari, riktigt nöjd faktiskt.
Det är ju ingen prestandaraket, men går riktigt tyst och bekvämt och fick på rätt mycket lull lull...
Dessutom riktigt billigt förmånsvärde då det är gas.

Visa bifogad bild 42056
Hämtade bilen i torsdags. Efter cirka 20mil så kan jag konstatera att jag är väldigt nöjd. Den går väldigt mjukt och fint!

Ska provköra en sådan. Har alltid varit förtjust i tyska bilar.

Hyr bil just nu och hämtade ut en Jaguar XE -15 i torsdags.
Borde vara den "gamla" modellen trots att den inte hade gått 5 mil ens när jag tog den.
Hade kanske felaktiga förväntningar men jag blev lite besviken.
Bättre åkkomfort i en -15 V70 i form av ljud och mjukhet samt skönare stolar, bättre sikt utåt och tydligare reglage och inställningar.
Inget av den engelska gnutta av exklusivitet jag hade hoppats på.
Ska boka upp en tur i senaste modellen med bara för att få koll.
Jaggans fördel är att jag känner mig mer upper class. Det är iofs trevligt men att vara en poser dämpas snabbt medan åkkomfort består.

Ska provköra en sådan. Har alltid varit förtjust i tyska bilar.

Hyr bil just nu och hämtade ut en Jaguar XE -15 i torsdags.
Borde vara den "gamla" modellen trots att den inte hade gått 5 mil ens när jag tog den.
Hade kanske felaktiga förväntningar men jag blev lite besviken.
Bättre åkkomfort i en -15 V70 i form av ljud och mjukhet samt skönare stolar, bättre sikt utåt och tydligare reglage och inställningar.
Inget av den engelska gnutta av exklusivitet jag hade hoppats på.
Ska boka upp en tur i senaste modellen med bara för att få koll.
Jaggans fördel är att jag känner mig mer upper class. Det är iofs trevligt men att vara en poser dämpas snabbt medan åkkomfort består.
Om du behöver en Jaguar för att känna dig "upper class" så är du antagligen inte upper class... ;)

Toppen