Senaste nytt

Kommer ni sakna gamla SAS Business inredningen?

När jag flyger till PVG i början utav december verkar det inte bättre än att jag får flyga både med den nya och gamla kabinen. Det jag gillar med den gamla stolen är det sköna lounge läget man får in med bra stöd för mina vader. Det fick jag inte på Austrians nya stol, men fick det på Finnair. Sover dock bättre i Finnairs och Austrians stolar än SAS gamla business stol. Sedan blir det ju trevligt att uppleva deras förändrade cateringkoncept ombord

• Gilla
Reactions: Gus
När jag flyger till PVG i början utav december verkar det inte bättre än att jag får flyga både med den nya och gamla kabinen. Det jag gillar med den gamla stolen är det sköna lounge läget man får in med bra stöd för mina vader. Det fick jag inte på Austrians nya stol, men fick det på Finnair. Sover dock bättre i Finnairs och Austrians stolar än SAS gamla business stol. Sedan blir det ju trevligt att uppleva deras förändrade cateringkoncept ombord
Oj då, hur går det till? Fantastiskt att få flyga både med nya och gamla kabinen till PVG. ;)

Lounge läget i den gamla stolen är väldigt skönt, betydligt bättre än på de nyare stolarna som SWISS och Turkish har. Misstänker att lounge läget i den nya SAS stolen blir sämre då modellen är i princip densamma som hos SWISS.

Saknar inte "Gynekologstolen" en enda sekund...
Kommer att välja SAS mycket oftare nu till Asien, har valt bort dem de senaste 2 åren just pga av stolen som huvudanledning ( och tråkigts serveringskoncept m.m. som de nu fixat ).

T ex med routingen ARN-ORD-CPH-PVG

Jag känner inte tillhur de routar sina maskiner,men säkert högst troligt att ovan routing stämmer. Enligt konfigen på maskinerna så får jag flyga med den gamla business kabinen till PVG och den nya hem. Hade hellre gjort tvärtom, men man kan ju inte få allt och egentligen ett I-landsproblem ;-) Någon som f ö vet om det är samma tillverkare till Finnairs och Swiss business stolar? Nu har jag provat Austrians stolar som borde vara samma tillverkare som Swiss. Och jag tycker där att Finnairs stolar är något vassare...framför allt är det i loungeläget de vinner på :)

Oj då, hur går det till? Fantastiskt att få flyga både med nya och gamla kabinen till PVG. ;)

Hahaha...de har specialinrett kärran till min ära...de första 2 raderna är med de gamla stolarna och de senare raderna är med de nya ;-) Och jag valde att boka två stolar för att prova. Nej, det jag naturligtvis menar är att jag flyger TILL PVG med den gamla kabinen och TILLBAKA till CPH med den nya ;-)n

Toppen