Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Mellantinget UberX (Eller för den delen Taxi 020 eller Kurir) har jag haft några riktigt dåliga upplevelser med smutsiga bilar och ovårdade chaufförer.

I Sverige eller utomlands? Jag har bara haft bra upplevelser i Sverige men häromdagen fick jag (i Montreal) åka i en UberX som var långt under vad jag förväntar mig.

Även i Los Angeles och Chicago är UberX som UberPOP hemma. Har dock nästan alltid fått bra bilar. Mestadels fräscha priusar men även Merca GL och annat. Några sunkmissar har dock dykt upp. Ibland har jag avbokat direkt om det är en sunkbil typ Kia

Uber Pop håller jag mig borta från, känns som att det är väldigt långt från vad jag vill uppleva med mina resor i Lux och Black :)
Lite nyfiken här, om ni som
Även i Los Angeles och Chicago är UberX som UberPOP hemma. Har dock nästan alltid fått bra bilar. Mestadels fräscha priusar men även Merca GL och annat. Några sunkmissar har dock dykt upp. Ibland har jag avbokat direkt om det är en sunkbil typ Kia

Spelar det någon roll för er att åka Kia, Ford eller Merca från Wennergren center till Mäster Samuelsgatan, eller från Flat Iron building till Tribeca Grill? Frågan är väl till alla egentligen, inte bara de jag citerade. Visst gillar jag S klasse, men funkar AC'n i Kia'n så bryr jag mig inte speciellt mycket.

Men jag åker rätt mycket taxi och har gjort i rätt många år, och om jag inte pratar i telefon eller läser jag mail så slocknar jag så det blir inte så mycket till upplevelse direkt. Samma sak med short haul, det finns det en lägsta nivå såklart, men är den nådd är jag nöjd och stänger av.

Är jag här som är "sån" ;-).

Toppen