Senaste nytt

Smekmånad i Asien del 2 - Tokyo till Singapore (Thai First mm)

Tack igen för alla snälla kommentarer!! :)

Otroligt läcker rapport!! Ni lever verkligen livet! :) Jisses vad ni pimplar skumpa!! Helt rätt! :D Loungeområdet på Thais A380 ser soft ut, men jag tycker att de kunde gjort något mer spännande utav det hela! Tex en bemannad bar som Qatar och Emirates. Thai har verkligen vackert porslin!! Dock lite tråkigt kan jag tycka att det inte serveras caviar. Vad har egentligen det med att göra att flighten bara är 5 timmar? Caviaren äter man väl upp på fem minuter? Av allt det goda ni ätit och druckit på resan tycker jag att den automatupphällda ölen ser godast ut av allt! ;) Vilken fantastisk maskin!

Tack så mycket! Det gäller att leva och uppleva medan man är 'ung' :p
Jag håller helt med om att en bemannad bar skulle vara strået vassare! :D
Det kanske är så att Thai drar longhaul-snöret vid 6h restid och därför klassas NRT-BKK som shorthaul, vilket innebär varken pyjamas eller kaviar. Nån annan som vet?

Underbar kontrast Dom P och Chang :)
Btw så har jag ett F leg med ANA från Haneda till Frankfurt under min julresa ;-)

Det är bara att lyfta på hatten att du lyckats få till ett ANA-ben i first! Ser fram emot rapporten:)

Lika bra skrivet och intressant som del 1 va. Min semester i år gick till Singapore och Kuala Lumpur så skall bli kul att se den rapporten :)

Tack för en fortsatt trevlig rapportering!

Antingen är det en språkförbistring eller så är det riktigt dålig service för att vara en förstaklass-lounge. Varför skulle inte walkie talkien funka åt motsatt håll, dvs reception till loungevärdinna?

När jag var där frågade jag min värdinna om dusch. Hon ropade då via radio bort till duschreceptionen och kollade om det fanns någon ledig innan jag blev eskorterad dit.

Tack för en fortsatt trevlig rapportering!

När jag var där frågade jag min värdinna om dusch. Hon ropade då via radio bort till duschreceptionen och kollade om det fanns någon ledig innan jag blev eskorterad dit.

Ofta så frågar jag åt min bättre hälft, inte för att hon inte kan själv, utan för att bemötandet är väldigt annorlunda om man är man, i stället för kvinna, tyvärr.

Och med ofta menar jag generellt, inte för att duscha i ANA loungen på Haneda ;-) Gäller även banker och annat, både i Sverige och utomlands. Ber om ursäkt för OT, men det stör mig jäkligt mycket.

Charles Heidsieck var nog det bästa ni drack under denna sekvens. Dompa är massproduktion. Taittinger 2007 är en svag årgång, 2008 slår nog dompa alla gånger. ;)

Toppen