Senaste nytt

Länkad vidare från bc.se

Bara lösa rykten jag hört, så sprider det inte vidare. Jag känner inte personen bakom @SAS404 så nog bäst om moderator (eller personlig bekant till personen) rätar ut potentiella frågetecken.

Jag tror dock inte att det är så hemskt som man kan få intrycket av här. Borta från BC.se av outredd anledning, men med största sannolikhet vid god vigör annars... Reser lite mindre SAS gör han ju iaf uppenbarligen
All respekt för det du skriver men han gör ju inte någon direkt hemlighet av att han inte är helt nöjd med sas pga något ...

Indraget Pandionkort? Missköter man sig ombord, eller mot personalen på marken så förbehåller sig SAS rätten att dra in Pandionmedlemskapet.

Vi är väl belagda med munkavle och har uppmanats att inte ens spekulera i var tidigare medlemmar tagit vägen. Personligen tycker jag att det är en tråkig inställning, men det är moderatorernas önskan.

Det är tråkigt att du uppfattar att "ni är belagda med munkavle" gällande frågan om var en del medlemmar blir av. Vi försökte belysa att ibland försvinner medlemmar av olika skäl: annat fokus i livet, andra prioriteringar och dyl.

Sedan försökte vi också belysa att trots att vi undviker detta så långt det går, känner vi oss ibland tvungna att stänga av medlemmar allt från en kort tid till permanent. Den utmaning vi nu jobbar med är hur vi skall hantera medlemmar som vi har stängt av, men som återuppstår med nya profiler som om villkoren inte gällde för just den medlem. Det vi vill undvika är att andra medlemmar skapar en ny profil för att "outa" någon man tror har flera profiler. Vi misslyckande uppenbarligen i att kommunicera detta tydligt.

MVH,
Hans (Moderator)

Last edited:
Munkaveln som nämnts rör alltså inte denna medlem.
Då det inte verkar vara ett problem att prata om det är det inte bättre att de som vet berättar lite kort, just nu gissar jag att det spekuleras friskt bland PM och skvaller brukar aldrig bli bra.

Last edited by a moderator:
Well, he knew to do things to the extreme, så det overrasker inte at det kommer derifrån. Min undring är nu om tattoen blir kuttad av med en blunt smörkniv så smärtorna blir maxad ut... Time will show I guess.

Det är tråkigt att du uppfattar att "ni är belagda med munkavle" gällande frågan om var en del medlemmar blir av. Vi försökte belysa att ibland försvinner medlemmar av olika skäl: annat fokus i livet, andra prioriteringar och dyl.

Sedan försökte vi också belysa att trots att vi undviker detta så långt det går, känner vi oss ibland tvungna att stänga av medlemmar allt från en kort tid till permanent. Den utmaning vi nu jobbar med är hur vi skall hantera medlemmar som vi har stängt av, men som återuppstår med nya profiler som om villkoren inte gällde för just den medlem. Det vi vill undvika är att andra medlemmar skapar en ny profil för att "outa" någon man tror har flera profiler. Vi misslyckande uppenbarligen i att kommunicera detta tydligt.

MVH,
Hans (Moderator)
Tja, i min värld är det när samtliga moderatorer skriver under ett inlägg med en uppmaning att medlemmarna ska sluta spekulera i var andra medlemmar tagit vägen ett ganska tydligt besked. Ungefär som när jurister använder ordet "anmärkningsvärt", som på juristsvenska betyder "åt h-vete" och inte "lite tokigt". Nu hittar jag inte alla inlägg i den tråden, kanske en del har blivit raderad eller också söker jag snett.

I verkliga livet blir man nyfiken och fundersam när en individ som man umgås med i en grupp plötsligt är helt spårlöst borta. Det naturliga då är att fråga andra personer i samma grupp om de känner till var personen tagit vägen och vad som kan ha hänt. Varför skulle det vara så fel att ha samma diskussion här?

Varför skulle det vara så fel att ha samma diskussion här?
Kanske för att diskutera det i ett öppet forum innebär en rätt väsentlig skillnad mot att diskutera över en öl med 5-10 polare i någons vardagsrum. Det samtalet sparas inte för all framtid, dyker upp när någon söker på en person etc. Vill du spekulera och undra kan du ju använda PM mellan dina vänner här.

Toppen