Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

@Agö har en poäng här! Hur svårt kan det vara..?
Jämför med SJ som löpande ändrar sina menyer. Det behöver inte vara ofta. Tänk att det sker samtidigt som cafémenyn uppdateras.
Hur återkopplar jag det här till SAS?

Stem med fødderne... Så vidt det er muligt flyver jeg med andre selskaber end SAS, på den måde slipper jeg for de horrible laxlådor...
Jag var mer intresserad av att delge SAS av feedbacken. Även om variationen är dålig, så äter jag hellre lådan i Plus, än ett sockerkakssöt sirapsbröd med yoghurtfyllning på Lufthansa, som middag. Jag har egentligen inget emot plus-lådan, men mer variation och ett alternativ hade jag uppskattat.

Rutt: Stockholm Arlanda (ARN) - Amsterdam (AMS)
Flightnummer: SK1555
Flygplanstyp: Boeing 737-700
Datum för flygning: 2015-09-27
Lådans namn: Chopska Salad, Shoulder Steak With Lemon Potatoes, Rhubarb & Quark Cake
Omdöme: "Chopskan" är ingen riktig Šopska, helt ok ändå. Sjukt trött sallad, shoulder steak OK, lite konstig (söt) smak på krämen/röran till. Efterrätten OK.

IMG_2755.JPG

IMG_2757.JPG

Rutt: Düsseldorf (DUS) - Stockholm Arlanda (ARN)
Flightnummer: SK2626
Flygplanstyp: Boeing 737-800
Datum för flygning: 2015-09-30
Lådans namn: Anchovy Tartlet, Salted Brisket With Root Vegetables, Chocolate Cake
Omdöme: Helt ok, åt upp allt faktiskt. Förväntade mig någon sorts currysmak på krämen/röran/såsen till bringan men det var något annat. Chokladkakan skulle gjort sig rätt bra med lite mjuk kola (toffee) i.

IMG_2767.JPG

IMG_2768.JPG

Rutt: Göteborg (GOT) - Zakynthos (ZTH)
Flightnummer: SK7049 (mitt företag chartrade hela kärran, så det var en charter-charter-flight)
Datum för flygning: 2015-10-05
Lådans namn: Shellfish Salad, Roast Beef & Roasted Vegetables, and Blueberry Cake
Omdöme: Rätt bra! Gillade inte skaldjurssalladen, men jag tror att det beror på att jag inte gillar skaldjur... Pepparrotskrämen som kom med rostbiffen var ett trevligt komplement för att få upp smakerna lite, och att få rotfrukter och potatis istället för enbart det sistnämnda gjorde det lite mer spännande.Blåbärskakan var saftig och god. Är rätt nöjd! :)

20151002_100715.jpg

20151002_100816.jpg

Last edited:
Rutt: Göteborg (GOT) - Zakynthos (ZTH)
Flightnummer: SK7049 (mitt företag chartrade hela kärran, så det var en charter-charter-flight)
Datum för flygning: 2015-10-05
Lådans namn: Shellfish Salad, Roast Beef & Roasted Vegetables, and Blueberry Cake
Omdöme: Rätt bra! Gillade inte skaldjurssalladen, men jag tror att det beror på att jag inte gillar skaldjur... Pepparrotskrämen som kom med rostbiffen var ett trevligt komplement för att få upp smakerna lite, och att få rotfrukter och potatis istället för enbart det sistnämnda gjorde det lite mer spännande.Blåbärskakan var saftig och god. Är rätt nöjd! :)

Visa bifogad bild 42075

Visa bifogad bild 42076

Ditt företag chartade hela flygplan?? Where do I apply??

Toppen