Senaste nytt

SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

Fick följande efter dialog fram tillbaks från diamantsupporten:

"Tack för ditt mail

Det var tråkigt att höra att du fått problem med din resa på grund av att vi lagt ner denna rutt.

Ersättningskrav kan du dock endast ställa mot CustomerCare som du når via nedan länk.

Kontakta Customer Care - SAS

Bifoga kvitton och liknande samt en förklaring så kommer de sedan att hantera ditt ärende.

Observera att de hanterar ärenden först efter avslutat resa så tidigast 3 November kan du anmäla detta till dem"

och så får det bli..
Jag hade rapporterat detta som ett klagomål direkt, varför ska du ligga ute med pengarna då det är SAS som ställt till det för dig? Skulle krävt att få det utbetalt redan nu.

Jag tror SAS gör bort sig om man stoppar in Go-säten i den där kärran. Ska man använda den borde man köra all business. Jag vet att det är jättesvårt att få det att fungera (även BA har det rätt tuft med BA1-4) men jag tror att det kommer att bli backlash från de passagerare som råkar boka Go i den där kärran. Hur kul är det att sitta i en 737 över atlanten?

Jag flög Norwegian mellan ARN och Dubai för en herrans massa år sedan, innan de fått in nya plan. Det var en 737-800 vill jag minnas och stolspitchen var som en vanlig intra-EU-flight. Det... gick. Men jag minns att jag tänkte att det fasiken var ett gränsfall. Samtidigt känner jag att allt det här handlar om stolskonfiguration. Om de skulle sätta in de nya eko-stolarna, med samma pitch som på A330 - vad skulle egentligen vara skillnaden för en passagerare i Go om man flög en widebody och en SA till New York?

Om de skulle sätta in de nya eko-stolarna, med samma pitch som på A330 - vad skulle egentligen vara skillnaden för en passagerare i Go om man flög en widebody och en SA till New York?

Næsten to timers længere flyvning. Der er omtrent 900 miles længere fra København til Newark og turen er for nuværende sat til 9 timer og 10 minutter, hvilket er næsten dobbelt så lang tid som turen til f.eks. Las Palmas tager.

Lidt for lang tid at sidde i et Eco sæde efter min mening :)

Det måste va på håret att denna inhyrda maskin tar sig över Atlanten från CPH i kraftig motvind... bara att flyga A320 är ju ett komfortlyft jämfört med B737, jag tror inte det kommer va roligt att flyga över Atlanten i en 3+3 Go-stol i detta plan...

Vilka rättigheter har jag för att komma i tid jmf med originalbokningen?

Så som SAS börjat boka om nu till ORD så innebär det att om jag sedan bokad om inrikes med United och kommer komma fram flera timmar senare än planerat.

Ser att det finns lediga biljetter med Lufthansa över München som gör att jag kommer i rätt tid.

Toppen