Senaste nytt

Statusmatch till Skyteam Elite Plus

Har just bytt bort ett extra kort från mitt Freccia Alata Plus, hur lång tid tar det innan mottagarens konto blir uppdaterat till ny status, fick en confirmation på hemsidan som sa

Your request to participate in this program has been submitted. The Freccia Alata card will be sent to the address you provided.

Svarar mig själv, den jag byte med fick sitt kort från Alitalia efter 16 dagar...

Har just bytt bort ett extra kort från mitt Freccia Alata Plus, hur lång tid tar det innan mottagarens konto blir uppdaterat till ny status, fick en confirmation på hemsidan som sa

Your request to participate in this program has been submitted. The Freccia Alata card will be sent to the address you provided.
Nar fick du vouchern som skall anvandas for uppgraderingen? Kommer den med vanliga posten eller?

Den kom med posten, en kod i välkomst brevet som kommer med kortet, tog nog 2 till 3 veckor innan jag fick det
Vilken kod fyllde du I som promotional code? Jag har endast fatt miglia nummer och pinkod. Jag testade att fylla I miglianumret och jag fick ett meddelande att ett kort skulle skickas till den jag angett. Racker detta?

Skickade in foto på Eurobonus Diamond Amex. Svaret blev:

"the Frequent Flyer card provided does not meet the requirements of the Status Match initiative."

Vilken kod fyllde du I som promotional code? Jag har endast fatt miglia nummer och pinkod. Jag testade att fylla I miglianumret och jag fick ett meddelande att ett kort skulle skickas till den jag angett. Racker detta?

Jag hade en kod på mitt brev, FP1600xxxx, som jag skrev in tillsammans med mina och mottagarens konto detaljer, fick också meddelandet att ett kort skall skickas till den angivna adressen, så borde bli ok om du fick samma meddelande,

Skickade in foto på Eurobonus Diamond Amex. Svaret blev:

"the Frequent Flyer card provided does not meet the requirements of the Status Match initiative."
Jag fotade också mitt EBD och fick idag mail om att jag matchas till Plus. Testa igen. Första gången jag skickade en jpeg på kortet fick jag efter några veckor ett mail där det stod att jag skulle skicka ett giltigt foto, gjorde det igen och det gick bra.

Toppen