Senaste nytt

Bästa första klass produkten på marknaden?

LYXPROBLEM PGA FIRST CLASS SYNDROME

Jag undrar vilket som är bästa val av följande:

Asiana B74E F VS Thai A380 F

OZ 764 Denpasar till Seoul 0300-1040 i C B763
OZ 541 Seoul till Frankfurt 1250-1635 i F B74E

eller
TG432 Denpasar till Bangkok 1610-1925 i C B777
TG930 Bangkok till Paris 0010-0650 i F A380

Du kan lätt välja vilken av dom du vill och borde pröva bägge.

Asiana har en helt outstanding service ombord. Maten och vinerna är bland det bästa du kan hitta ombord. Du får Caviar och Dom Perignon. Även om hårdvaran inte är den nyaste så är den väldigt bekväm. Asiana har en helt ok lounge men saknar eget spa och transfer till och från gaten med electric car. Att sitta i nosen på en 747 är också oslagbart.

Med Thai får du access till deras First Lounge som är väldigt bra även om den börjar bli lite sliten. Du blir upphämtad vid gaten med electric car och körd till security och sedan eskorterad till loungen. Gratis Spa behandlingar vilket du får gott om tid till med 4 timmars lay over. Thai kör a380 vilket är kul som koncept samt har nya halvöppna sviter men sängen är nog inte bekvämare än Asianas på 747. Maten på TG First är sådär. Du får Caviar + Dom men maten i övrigt är inte speciellt god även om du kan förbeställa Lobster Thermidor. Förutom Caviar så är den som en medelmåttig restaurang. Servicen ombord är lite trött och enormt ojämn.

Sammanfattningsvis så har de sina resp fördelar. Själv har jag flugit TG i First många gånger och blev väldigt imponerad av Asiana. Jag längtar till att resa framöver främst pga att testa Asiana First igen. Samtidigt så har du ju inte provat Thai.... Välj vilken som passar bäst denna gång och den andra nästa gång.

Tackar så mycket för det omfattande svaret, Pushback.
Jag lutar nog åt Asiana nu.
Jag har radan flugit med Thai First från Osaka till Bangkok i B747 samt Bangkok till Tokyo Haneda i B747.
Jag har också spenderat 6 timmar i deras Första klass lounge som jag tycker är nr 2 efter Lufthansas FCT.
Till Japan med Thai får man ju ingen kaviar men annars tycker jag nog att maten var bra även om det inte var toppklass som ANA.
Det Thai har bäst annars är konjaken tycker jag. Otard Extra är inte fel.:)

Ni som rutin inom förstaklass. Tacksam för råd.

Tänkte uppgradera mig med EB-poäng och flyga first för firsta gången. Vilken tycker ni jag ska välja och varför?

SQ SIN-LHR 777-300ER

eller

LH FRA-DEL 747-800

Last edited:
Ni som rutin inom förstaklass. Tacksam för råd.

Tänkte uppgradera mig med EB-poäng och flyga first för firsta gången. Vilken tycker ni jag ska välja och varför?

SQ SIN-LHR 777-300ER

eller

LH FRA-DEL 747-800

Då det enligt SAS hemsida inte går att uppgradera till F med poäng på SQs 777-300ER eller A380 har du bara ett allternativ kvar.

Det har gått ca 1,5 år sedan sista inlägg.
Ni som har provat flera First class sedan dess, kan ni vänligen skriva hur ni värderar olika flygbolags First class?
Bästa mjuka produkt: Asiana / Cathay
Bästa hårda produkt: Lufthansa (gillar deras säng på gamla B747,men den är ju inte kvar längre)
Bästa helhetsprodukt: ANA
Bästa markservice (hemmabas): Lufthansa

Så rankar jag mina flygningar i alla fall.
Cathay var bara en 1h flygning så ingen jättestor värdemätare.
Har även flygit med Thai i F men de kvalar inte in på någon av kategorierna ovan som bäst, men absolut ingen dålig produkt.

Toppen