Senaste nytt

SAS Premiär 10 Sept, Stockholm-Hong Kong - Några som tänker åka på detta speciella event?

Johan Hbg

Medlem
Kollade en snabbis nu och från London är SAS faktiskt ofta billigare än att flyga direkt med British eller Cathay till HKG, så har man som britt inget emot ett byte kan vägen till Hongkong nu gå via Stockholm :)
Inte ovanligt som sagt, jag har träffat flera tyskar på Tokyo flyget. De tar via CPH och sparar en tusen euro eller mer. Jag brukar fråga dem nämligen hur det kan komma sig att det inte tar direktflyg. Mycket dyrare, är alltid svaret.
 

palmen

Moderator
Tänkte skriva en lite längre rapport om min resa till Hong Kong nu i helgen, men jag kan bjuda på lite info från flighten hem idag.
I Plus och Go var det nästan 100% beläggning och kabinen bestod till 80-90% utav asiater, många av dom hade kommit med anslutnignsflyg till Hong Kong (De hade boardingkort från Cathay men kunde inte se vilken/vilka flighter som de kommit med).
Nu kanske detta var en engångsföreteelse med så bra beläggning, men om det är något som kommer fortsätta så behöver nog inte SAS sänka priserna från CPH för att fylla planet i alla fall. Nu vet jag ju dock inte hur det såg ut i Business på denna flight.
 

palmen

Moderator
Blir försiktigt optimistisk av att läsa att det kommer mycket transitpax från London, känns bra! Så länge inte väntetiden blir för lång...
Vi fick vänta kanske 15 minuter extra så det var ingen större fara, landade mer eller minder på utsatt tid i Hong Kong (tittade inte exakt var klockan var). I pluskabinen på resan till Hong Kong var det mycket britter i alla fall, antar att priserna från London är riktigt bra med SAS jämfört med att åka direkt med Cathay eller BA (som det redan spekulerats i)
 

NyfikenGrau

Medlem
antar att priserna från London är riktigt bra med SAS jämfört med att åka direkt med Cathay eller BA (som det redan spekulerats i)

Lite halvt off-topic, men det skandinaviska priskriget har börjat uppmärksammas rejält vad det verkar, såg den här specialdedikerade tråden idag i ett tyskt flygforum, med diskussioner om positioneringsflyg till Stockholm, Oslo etc.;

Günstige Flüge ab Skandinavien
 

ARNBER

Medlem
Lite halvt off-topic, men det skandinaviska priskriget har börjat uppmärksammas rejält vad det verkar, såg den här specialdedikerade tråden idag i ett tyskt flygforum, med diskussioner om positioneringsflyg till Stockholm, Oslo etc.;

Negativt överraskad över hur lite mina landsmän kan om flyg till Skandinavien. Påminner mig om en tysk ingenjör som jag träffade på en flyg med SAS från Kiruna till Stockholm. Han frågade hur långt det skulle ta att byta från t4 till t2 för att han skulle vidare med Air Berlin på en separat biljett 40 min (!!!) efter vår ankomsttid. Jag frågade honom varför han inte flög direkt med SAS varpå han svarade "De flyger till Tyskland?" @NyfikenGrau kan du inte ta över SAS marknadsföring i Tyskland?

Günstige Flüge ab Skandinavien
 

AABack2ARN

Medlem
Vi fick vänta kanske 15 minuter extra så det var ingen större fara, landade mer eller minder på utsatt tid i Hong Kong (tittade inte exakt var klockan var). I pluskabinen på resan till Hong Kong var det mycket britter i alla fall, antar att priserna från London är riktigt bra med SAS jämfört med att åka direkt med Cathay eller BA (som det redan spekulerats i)

Dessutom är det bra anslutningstider på Arlanda

LHR landar 14:05 och HKG avgår 15:00 (55 min anslutning)
HKG landar 14:35 och LHR avgår 15:25 (50 min anslutning)

Synd bara att de som betalar för att resa i Business får SAS Plus på Europa-segmentet :(. Däremot de som reser i Plus får ju en bättre produkt på korta sträckan jämfört med BA där man hamnar i vanlig ekonomi. :)
 
Toppen