Inte ovanligt som sagt, jag har träffat flera tyskar på Tokyo flyget. De tar via CPH och sparar en tusen euro eller mer. Jag brukar fråga dem nämligen hur det kan komma sig att det inte tar direktflyg. Mycket dyrare, är alltid svaret.Kollade en snabbis nu och från London är SAS faktiskt ofta billigare än att flyga direkt med British eller Cathay till HKG, så har man som britt inget emot ett byte kan vägen till Hongkong nu gå via Stockholm
och om man inte bor runt i Frankfurt, München eller Düsseldorf (för resa till Tokyo), behöver man ändå byta någonstans.Inte ovanligt som sagt, jag har träffat flera tyskar på Tokyo flyget. De tar via CPH och sparar en tusen euro eller mer. Jag brukar fråga dem nämligen hur det kan komma sig att det inte tar direktflyg. Mycket dyrare, är alltid svaret.
Genau.och om man inte bor runt i Frankfurt, München eller Düsseldorf (för resa till Tokyo), behöver man ändå byta någonstans.
Vi fick vänta kanske 15 minuter extra så det var ingen större fara, landade mer eller minder på utsatt tid i Hong Kong (tittade inte exakt var klockan var). I pluskabinen på resan till Hong Kong var det mycket britter i alla fall, antar att priserna från London är riktigt bra med SAS jämfört med att åka direkt med Cathay eller BA (som det redan spekulerats i)Blir försiktigt optimistisk av att läsa att det kommer mycket transitpax från London, känns bra! Så länge inte väntetiden blir för lång...
antar att priserna från London är riktigt bra med SAS jämfört med att åka direkt med Cathay eller BA (som det redan spekulerats i)
Lite halvt off-topic, men det skandinaviska priskriget har börjat uppmärksammas rejält vad det verkar, såg den här specialdedikerade tråden idag i ett tyskt flygforum, med diskussioner om positioneringsflyg till Stockholm, Oslo etc.;
Negativt överraskad över hur lite mina landsmän kan om flyg till Skandinavien. Påminner mig om en tysk ingenjör som jag träffade på en flyg med SAS från Kiruna till Stockholm. Han frågade hur långt det skulle ta att byta från t4 till t2 för att han skulle vidare med Air Berlin på en separat biljett 40 min (!!!) efter vår ankomsttid. Jag frågade honom varför han inte flög direkt med SAS varpå han svarade "De flyger till Tyskland?" @NyfikenGrau kan du inte ta över SAS marknadsföring i Tyskland?
Günstige Flüge ab Skandinavien
Vi fick vänta kanske 15 minuter extra så det var ingen större fara, landade mer eller minder på utsatt tid i Hong Kong (tittade inte exakt var klockan var). I pluskabinen på resan till Hong Kong var det mycket britter i alla fall, antar att priserna från London är riktigt bra med SAS jämfört med att åka direkt med Cathay eller BA (som det redan spekulerats i)