Senaste nytt

SAS Premiär 10 Sept, Stockholm-Hong Kong - Några som tänker åka på detta speciella event?

"Faktiskt"? Detta är klassiskt för i stort sett alla destinationer. Att flyga via är oftast billigare än att flyga direkt. På samma sätt som det oftast är billigare för Stockholmare att flyga via London till Hong Kong än det nya direktflyget. Det är många engelsmän som flyger via Helsingfors. Lägre pris, i många avseenden en bättre hårdvara och avios samt TP.

Verkligen kul för SAS (och Arlanda) om de kan locka till sig transferresenärer
Förutom oss från CPH som fortfarande får betala "direktpriser" (Business och Plus) med SAS....och SAS ledning hoppas att vi skall betala dessa priser för att flyga via..... :mad::confused::rolleyes:
 
Förutom oss från CPH som fortfarande får betala "direktpriser" (Business och Plus) med SAS....och SAS ledning hoppas att vi skall betala dessa priser för att flyga via..... :mad::confused::rolleyes:
Du måste inte flyga från Köpenhamn om det är för dyrt för dig.
Om du reser från Malmö är grundpriserna samma som från Stockholm. (SAS Plus: 7.900 SEK, SAS Business: 19.500 SEK).
Annars låter det som om du klagar för klagandes skull.
 
Du måste inte flyga från Köpenhamn om det är för dyrt för dig.
Om du reser från Malmö är grundpriserna samma som från Stockholm. (SAS Plus: 7.900 SEK, SAS Business: 19.500 SEK).
Annars låter det som om du klagar för klagandes skull.
Jag påpekar bara att SAS behöver sina premium transferresenärer för att upprätthålla sina frekventa långlinjer.
När nu SAS satsar igen på ARN (vilket jag absolut inte har emot) för långlinjer, nya flygplan, nya lounger (och senare i höst ny uniform till besättningen).
Så har de lärt sig lite av läxan vad som hände med linjerna till PEK och BKK......MEN att tro att Stor-Köpenhamns premiumresenärer skulle betala överpris eller ta sig till Sturup så har man inte gjort sin hemläxa helt....
 
Jag påpekar bara att SAS behöver sina premium transferresenärer för att upprätthålla sina frekventa långlinjer.
När nu SAS satsar igen på ARN (vilket jag absolut inte har emot) för långlinjer, nya flygplan, nya lounger (och senare i höst ny uniform till besättningen).
Så har de lärt sig lite av läxan vad som hände med linjerna till PEK och BKK......MEN att tro att Stor-Köpenhamns premiumresenärer skulle betala överpris eller ta sig till Sturup så har man inte gjort sin hemläxa helt....
Överpris? Det är ju precis samma prisnivå ex CPH som det varit hela tiden.
 
Överpris? Det är ju precis samma prisnivå ex CPH som det varit hela tiden.

CPH betalar ett högre pris för att SAS KAN ta ut detta pga av att de flyger direkt som är kotym i flygbranchen. När vi sedan pratar om flyga via och att prissättningen ligger kvar på samma nivå som att flyga direkt, så kommer SAS att gå Head-to Head mot Lufthansagruppen (även BA-gruppen) mot CPH premiumpax....
Det kan också t ex intressera andra flygbolag att lägga en långlinje till CPH t ex Cathay vilket kommer att påverka prisbilden på flygresor österut för premiumpax.
 
Överpris? Det är ju precis samma prisnivå ex CPH som det varit hela tiden.

Det er muligt. Men som det er nu er det dyrere at flyve København (CPH)-Arlanda (ARN)-Hong Kong (HKG) end at flyve direkte Arlanda-Hong Kong.

Eks.
Afrejse 7. november, hjemkomst 20. november

SAS Go:
CPH-ARN-HKG: 4556 DKK
ARN-HKG: 3942 DKK

SAS Plus:
CPH-ARN-HKG: 10924 DKK
ARN-HKG: 8529 DKK


Så i den sammenligning betaler passagerer fra Arlanda ikke et premium tillæg for at flyve direkte.
 
Ni behöver inte predika för en frälst. Men uppenbarligen fungerar prissättningen för SAS-lojala danskar.

För egen del så betalade precis 17,600 DKK med LH i G till ORD för att slippa SAS.
 
Ni behöver inte predika för en frälst. Men uppenbarligen fungerar prissättningen för SAS-lojala danskar.

För egen del så betalade precis 17,600 DKK med LH i G till ORD för att slippa SAS.

Mener du F ?

Ville da klart også foretrække at flyve i First fremfor Business, og det lyder som at den billet også ligefrem har været billigere end en business billet hos SAS?

Men ja, de tager jo selvfølgelig den højeste pris de kan slippe afsted med at opkræve. De må åbenbart tro at vi har mange flere penge end svenskere og nordmænd...
 
Mener du F ?

Ville da klart også foretrække at flyve i First fremfor Business, og det lyder som at den billet også ligefrem har været billigere end en business billet hos SAS?

Men ja, de tager jo selvfølgelig den højeste pris de kan slippe afsted med at opkræve. De må åbenbart tro at vi har mange flere penge end svenskere og nordmænd...
Nej jag menar G.
 
Toppen