Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick avslag på OT HKG-ARN i morgon, även avslag på förhandsansökan om poänguppgradering. Nu fick jag mail om courtesy upgrade från Go till Plus. Trevligt!

Hade du bara ansökt om uppgradering till C eller? Annars fattar jag inte varför de inte vill tjäna pengar på att uppgradera dig via OT.

Varför det? Jag är EBD. SAS longhaul är ingen självklarhet för mig.

OK. Tänker att man vanligtvis kanske är ganska lojal mot SAS om man flugit in ett EBD (men det är klart, man kan ju välja andra bolag inom *A också). Och att courtesy upgrades snarare borde ske vid andra tillfällen än när man varit beredd att betala pengar eller poäng för en högre kabinklass.

OK. Tänker att man vanligtvis kanske är ganska lojal mot SAS om man flugit in ett EBD (men det är klart, man kan ju välja andra bolag inom *A också). Och att courtesy upgrades snarare borde ske vid andra tillfällen än när man varit beredd att betala pengar eller poäng för en högre kabinklass.
Det verkar vara ett antal personer nu som ansökt om OT men fått nej och därefter fått mail om courtesy upgrade. Så det är nog definitivt ingen engångshändelse.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen