Senaste nytt

SAS Premiär 10 Sept, Stockholm-Hong Kong - Några som tänker åka på detta speciella event?

Då linjen till HKG startas så kommer ARN behöva hjälp under hösten med CC från både CPH och OSL (mestadels med linjerna till USA).....

Lite som den klassiska " ledningen beslutar sig för en sak, försäljningen säljer in.......och sen glömmer man att informera produktionen"....

Märkligt att det skall ta över ett år att anställa personer som CC på ARN....!!!

Har man inte en gedigen produkt från start till stopp bör man hellre avvakta.
Både mjuka och hårda sidor bör vägas in.
En mix av alla klasser ska finnas.
Stod idag med cc och kollar på LHR när A380 rullade förbi och vi började prata om vad dom tyckte och inte var det det till SAS fördel och 50% av cc visste inte ens att HKG turen hade första turen idag.
Vill man lyckas måste man ha teamet bakom sig.
Spelar ingem roll om man så heter CXO..

Stod idag med cc och kollar på LHR när A380 rullade förbi och vi började prata om vad dom tyckte och inte var det det till SAS fördel och 50% av cc visste inte ens att HKG turen hade första turen idag.
Det kanske säger mer om SAS cabin crew? ;) Ingen aning om hur informationen varit internt angående Hong Kong linjen men att man missar att sin arbetsgivare startar en helt ny longhaul-linje tycker inte jag borde gå obemärkt förbi. Till och med mina kollegor som inte är flygintresserade eller reser direkt mycket hade hört om det.

Det kanske säger mer om SAS cabin crew? ;) Ingen aning om hur informationen varit internt angående Hong Kong linjen men att man missar att sin arbetsgivare startar en helt ny longhaul-linje tycker inte jag borde gå obemärkt förbi. Till och med mina kollegor som inte är flygintresserade eller reser direkt mycket hade hört om det.
Jag instämmer Palmen :)
Men dock ska se ju finnas en rödtråd genom allt.
Jag tror vi och många här på forumet ser att cc är pålästa på och omkring bolaget och destinationer, ökar liksom CE (customer experience).

Jag instämmer Palmen :)
Men dock ska se ju finnas en rödtråd genom allt.
Jag tror vi och många här på forumet ser att cc är pålästa på och omkring bolaget och destinationer, ökar liksom CE (customer experience).
Tror vi alla kan vara överens om att informationen internt hos SAS behöver bli bättre, både från de som delger information och de som ska ta emot den. Har man ett stort intresse för sitt jobb och tycker det är kul att gå till jobbet istället för ett nödvändigt ont så är man nog också mer mottaglig för förändringar och information. Med det sagt så hoppas jag att morgondagens crew till HKG har stenkoll på vart de ska flyga ;)

Fint att SK963 fick ett trevligt mottagande efter landning på HKG. (bild från SAS FB-sida) sas hkg.jpg

Swedavia är ju urtråkiga som aldrig bjuder på något liknande. Lite kul var det också att lyssna på HKG Ground Control efter att ha kärran landat då de sa: "Good Morning Scandinavian 963 and welcome to Hong Kong".

Toppen