Senaste nytt

Fredagstråden™

En flaska, förlåt två, av det trivsamma vinet Leth hemma i soffan. Ingen vidare utsikt så jag skickar även med en bild från förra fredagen som var lite trevligare. Skål på er.
glas.jpg

fredag.jpg

Har jour. Mörkret har sänkt sig över Universitetssjukhuset, stressen som var påtaglig innan har nu börjat lätta. Saknaden av loungen är dock mer påtaglig.

Har ägnat kvällen åt att testa lite av nyheterna från dagens ölsläpp på systemet.
Nu väntar jag bara att mian Rodenbach ska komma hem också :)

Jomenvisst. En trevlig kamin inne i huset och eldstad nere vid sjön. Sitter dock helst ute på den inglasade terassen med samma utsikt. Infravärme är ett måste eftersom vi pratar norra Norrland:) Att använda värmeväxlaren för värme fungerar toppen men jag föredrar att elda på kvällarna. Det luktar så gott! Kul också att man fällt träden själv och att barnen ordnat resten i vedklyven. Har rest och bott i många länder men detta ställe är nog min favorit.

Jag börjar blir lite gammal och sentimental men det är en fantastisk njutning att se utsikten. Att veta att farmor och farfar satt där (nu borta), sedan satt mamma och pappa där (nu borta), nu sitter jag (och fru kaktus ibland) där, mina barn sitter där, sedan deras barn, och förhoppningsvis deras barn gör det hela trevligare.

Ha en trevlig kväll och njut av livet.
kvall2.jpg

Toppen