750 poäng för 74 Skr med möjlighet till fler.

JPMorgan skrev:Deras system kan inte hantera så många beställningar på kort tid. Riktigt dålig mao. Kontakta Lensway för att få tillbaka pengarna för 8 leveranser. Dåligt poängvärde annars.Klicka för att utvidga...


Jag pratade med dem häromdagen. Väldigt trevlig kundtjänst-medarbetare, inga problem att få pengar tillbaka, gick ganska fort att få tillbaka dem på kortet.
 
La ett antal ordrar när dealen var aktuell. Tyvärr blev leveransadressen fel(automatisk formulärsifyllning med felaktiva uppgifter).. Har nu fått mail från LensWay att ordrarna kommit tillbaka till dem, och att pengarna kommer återbetalas. Nu får man bara hoppas att poängen stannar på kontot, vore surt annars..Någon som vet hur det ligger till?
 
Beställde 43. Betalde för 43. Fick dock endast 18 krediterad. Än så länge ingen svar från EB shop på mina 2 mails (via formular)
 
Hoppsan hejsan 36 nya e-brev från Lensay/Klarna om återbetalning jo jag tackar. Får tillbaka med samma mynt ser jag.
 
Någon mer som har fått mejl med enkät från Lensway kundservice?



"Hej Flood,



pixel.gif



För ett par veckor sedan handlade du från oss.

Vi hoppas att du är nöjd och att allt har fungerat till belåtenhet.

...

Vi vore därför tacksamma om du kunde avvara någon minut och besvara några kortare frågor."


pixel.gif
 
Jag köpte några flaskor linsvätskor och fick upp ögonen för att lensway tar ungefär samma pris som netlens och dessutom ger eb-poäng, så en ny riktig kund har de i alla fall fått.
 
Gjorde tio beställningar. Har fått tre levererade. Skickade ett email och fick till svar att man tagit bort resten av orders. Dock utan att kreditera. Eller säga något. Jag svarade att jag inte vill bli krediterad utan vill ha varorna. Struntar fullständigt om deras system är dåligt eller har dålig kapacitet. Beställer man saker ska de skickas ut. Dåliga bortförklaringar imho.



Jag har varit kund hos Lensway i många år. Får jag ett dåligt svar tillbaka på min nuvarande förfrågan är det garanterat sista gången jag handlar hos Lensway.
 
Varför tog Lensway bort ordrarna? Vad har de för förklaring.

Det är säkert samma sak som hänt mig. Inte för att jag vill ha linsvätskan egentligen, men lite stör det mig ändå.
 
matte_ante skrev:Varför tog Lensway bort ordrarna? Vad har de för förklaring.Det är säkert samma sak som hänt mig. Inte för att jag vill ha linsvätskan egentligen, men lite stör det mig ändå.Klicka för att utvidga...


Ordrarna registrerades aldrig. Lensway sytem kunde inte hantera flera ordrar på samma gång.
 
matte_ante skrev:Men poängen löste de galant samt betalningen. Skumt. Ok, jag orkar nog inte lägga ned någon energi på att få mina linsvätskor.Klicka för att utvidga...


Poängen gick automatiskt och pengarna via Klarna. Däremot är ordersystemet hos Lensway från 50-talet om jag får säga mitt.
 
Även jag har bara fått ett par linsfodral men betalt och fått poäng för resten.



Kanske borde tipsa webbutvecklare att ha en feature med kryssruta "jag önskar inte varorna levererade utan vill bara ha poängen för köpet"
 
Svar från Lensway:



Jag beklagar att du inte har mottagit alla beställningar du har lagt in via vår hemsida. Det har skickats 3 beställningar från oss och resterande du har beställt har stoppats då de inte kan komma in via vår hemsida på grund av vårt system som säger ifrån. Systemet säger ifrån då det är likadana orders och ser därför ut som dubbla beställningar som inkommer felaktigt. Det går inte att beställa många olika orders med samma typ av produkt utan du får då beställa dem på samma order.



De beställningar som inte skickats ut från oss kommer att krediteras så ifall du har betalt dem så kommer du att bli återbetald av Klarna inom 5-8 arbetsdagar.




Jag har inga problem om detta skulle komma från ett litet företag med mindre resurser. Men Lensway? Dåligt och amatörmässigt. Man har tagit betalt för tio produkter, debiterat kortet direkt, skickat tre beställningar, struntat att skicka sju beställningar och sedan inte sagt ett pip. Beställningarna gjordes 150812.
 
36 återbetalningar hade jag fått när jag kollade kontot precis. Får se om poängen ryker. Saknar varor/pengar för 14 ordrar ännu.



Ja amatörer är Lensway verkligen.
 
Tänk lite längre här, tycker inte att det är ett så dåligt system egentligen. För hur många av deras kunder köper samma vara mer än 1 gång direkt efter varandra i separata orders? Det är nog "bara" vi som jagar poängen som har det köpbeteendet.



Om det faktiskt skulle uppstå ett "riktigt fel" som gör att order dubbleras så makuleras den ena ordern i och med att man antar att en kund inte beställer två identiska order direkt efter varandra utan utgår ifrån att det blivit en "dublettorder" i systemet. Den "säkerheten" finns i många ordersystem i och med att det inte är ett "normalt" köpbeteende att handla på detta sätt.

Hur skulle ni reagera om ni handlade från lensway via faktura och er order dubblerades. Ni får leverans av dubbelt så mycket som ni beställt samt två fakturor. Antar att man då skulle ha synpunkter på att deras system är så dåligt som inte ser att något måste blivit fel när två identiska order helt plötsligt skulle gå igenom...



Att återbetalning inte görs direkt samt att ett mail inte går ut och informerar om att en order blivit makulerad är dock något som de kan förbättra.
 
Håller med Palmen. Dock är det synd att det är så slumpartat. Jag har också lagt flera ordrar direkt efter varandra, och de flesta av dessa har Lensway klarat, bara missat en. Och att man (om man ser hela kedjan): ibland får man orderbekräftelse via mail ibland inte, ibland får mail från Klarna, ibland inte - kan nog förbättras.
 
JPMorgan skrev:Palmen ditt argument faller på att de trots allt tagit betalt.....Klicka för att utvidga...
Det som gör att de tar betalt ändå är med stor sannolikhet att betalningen hanteras av Klarna och att det är två processer som inte är tillräckligt sammankopplade.
 
bnr skrev:Det som gör att de tar betalt ändå är med stor sannolikhet att betalningen hanteras av Klarna och att det är två processer som inte är tillräckligt sammankopplade.Klicka för att utvidga...


Jo jag är fullt medveten om det. Däremot faller argumentet att det är till för att skydda konsumenter mot dubbelbeställning. Deras system är helt enkelt kass.
 
JPMorgan skrev:Palmen ditt argument faller på att de trots allt tagit betalt.....Klicka för att utvidga...



JPMorgan skrev:Jo jag är fullt medveten om det. Däremot faller argumentet att det är till för att skydda konsumenter mot dubbelbeställning. Deras system är helt enkelt kass.Klicka för att utvidga...


En sak du måste tänka på är att Klarna inte blandas in i detta förrän ordern är lagd. Först lägger du ordern och får det på faktura, sen kan du direkt när ordern är lagd välja att betala fakturan hos Klarna via deras betallösning på nätet. Du har med andra ord lagt en order till Lensway i deras system, innan betalning kommer från Klarna.

Det går att vrida och vända på det hur mycket man vill och alla har rätt att tycka att någon har en kass lösning.

Det köpbeteendet som många här använder sig av är dock inte "normalt" och onekligen har man inte tagit med detta när systemet har designats.
 
Back
Top