Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har för mig att jag googlat fram att spädbarn utan säte uppgraderas gratis via OT, även fast det står en per person-kostnad när man ska välja att uppgradera sin bokning. Någon som kan bekräfta?
 
Har bokat CPH-SFO i economy tur och retur. Lagt in önskemål om uppgradering med EuroBonus till business.
1) Har någon erfarenhet att samtidigt lägga in en uppgradering på Optiontown? Vill helt kunna använda mina poäng.
2) Minskar chanserna om man "helgarderar"?
3) Väljer SAS Optiontown före EuroBonus när de delar ut kvarvarande platser (SAS tjänar ju mer pengar på detta alternativ)?
 
Har bokat CPH-SFO i economy tur och retur. Lagt in önskemål om uppgradering med EuroBonus till business.
1) Har någon erfarenhet att samtidigt lägga in en uppgradering på Optiontown? Vill helt kunna använda mina poäng.
2) Minskar chanserna om man "helgarderar"?
3) Väljer SAS Optiontown före EuroBonus när de delar ut kvarvarande platser (SAS tjänar ju mer pengar på detta alternativ)?
1.Har du begärt uppgradering med poäng bör du inte samtidigt begära uppgradering via optiontown. Det blir dyrt om båda går igenom.
2. Förmodligen inte, men det är ingen som lyckats knäcka algoritmen ännu.
3. Ingen aning, säkert någon annan som har bättre koll än mig där. Gissar att de prioriteras lika.
 
Tack! Jag har uppfattat det så att om man får meddelande från EuroBonus att man blir uppgraderad på poäng så kan ju tacka nej till Optiontown och få pengarna tillbaka ifall man inte väljer att bli uppgradread. Stämmer det?
 
Tack! Jag har uppfattat det så att om man får meddelande från EuroBonus att man blir uppgraderad på poäng så kan ju tacka nej till Optiontown och få pengarna tillbaka ifall man inte väljer att bli uppgradread. Stämmer det?
Nja, det går inte att tacka nej till optiontown om du har betalat för uppgraderingen. Har du betalt ligger det i händerna på optiontown om du blir uppgraderad eller ej. Däremot får du tillbaka pengarna om du inte blir uppgraderad. Men om du ansöker om uppgradering med både poäng och via optiontown så får du förmodligen båda eller ingen.
 

teachme

Medlem
Väldigt ofta samma frågor dyker upp i tråden och det är förståeligt att man inte orkar läsa igenom 290 sidor.

Förslag: Någon med lite mer fritid kanske kan sammanfatta de vanligaste frågorna i en FAQ och mod kan lägga in det i första inlägget och ändra titeln till Uppgradering med Optiontown (Läs FAQ i först inlägget innan du postar) eller liknande. Förövrigt borde det tillämpas i fler trådar, bl.a. den om "hur många Eurobonuspoäng tjänar jag".
 

Dr. Miles

Expert
Förslag: Någon med lite mer fritid kanske kan sammanfatta de vanligaste frågorna i en FAQ och mod kan lägga in det i första inlägget och ändra titeln till Uppgradering med Optiontown (Läs FAQ i först inlägget innan du postar) eller liknande. Förövrigt borde det tillämpas i fler trådar, bl.a. den om "hur många Eurobonuspoäng tjänar jag".
Du är alltid välkommen att göra så själv*. Det kommer säkerligen att uppskattas av många. :)

*Skriv ett inlägg om sammanfattning av Option Town upgrade, sedan anmäla ditt inlägg själv till moderatorerna. De kommer att hjälpa dig att uppdatera första inlägget med information från ditt inlägg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen