Senaste nytt

Kom och fira BusinessClass på Grand Hôtel Stockholm 29:e augusti

Jag tolkar det som att ägaren vill göra förändringar och att företaget går in i en ny fas där Martin och Jacob kanske inte vill vara med. Visst kan det vara så att de inte får vara med men den första tolkningen tror jag mer på så länge jag inte har mer information. De ska väl driva OTA framöver?
OTA?

Bye bye Bussinessclass.se. För mig var och kommer alltid sidan att vara Martin o Jakob och det lilla teamet runt omkring. Den Norska ägaren har återigen visat att man inte förstår varför vi gillar sidan och verkar totalt sakna fingerspetskänsla. Försöket att förklara att det var tid för herrarna att söka nya utmaningar luktade ganska unket !!

Hei til alle trofaste og engasjerte BC-medlemmer. Det kommer etterhvert til å publiseres saker om hvilke planer eierne har for fremtiden, for BC.

Planene er, kan jeg forsikre om, veldig spennende og de utgjør en storsatsing på BC i et globalt perspektiv. Men la meg dele noe om dette allerede nå.

Det er sagt her, at Martin og Jacob har all ære for den jobben som er lagt ned i BC, under tiden som de har vært med. Jeg er helt enig i dette.

Helt siden jeg kom inn i BC for over 2 år siden, som representant for eieren Reisegiganten, har jeg vært veldig positiv til prosjektet. Så positiv, at jeg har valgt å gå all-in i BC. Jeg har jo vært med i online travel lenge (16 år) og har drevet frem og er hovedeier i norske Reisegiganten, som blant annet i Sverige eier Sistaminuten.se, Destination.se og Solfaktor.se.

Og det kommer en tid hvor man tenker at tiden er inne for noe nytt. Det har jeg konkludert med og går av som CEO i Reisegiganten for å satse 100% på BC. Men i det jeg ser for meg en storsatsing på BC, tror jeg tiden også var inne for entreprenørene Martin og Jacob å tenke nytt. De har lagt ned mer enn 4 år på BC og nå var deres tid også inne for å velge en ny retning i livet. De har også hatt gleden av, takket være Reisegigantens finansiering, å jobbe fulltid med det de elsker.

Uansett: For meg betyr endringene som nå skjer også muligheten til å re-boote BC, med blanke ark, som vi sier på norsk. Nye talenter skal få sjanse til å vise hva de vil med det fantastiske potensialet jeg er overbevist bor i BC. Mulighetene til å forme en mer internasjonal organisasjon tror jeg BC´s medlemmer har mye å tjene på, i form av bedre kvalitet på innhold og tjenester. Samtidig som at den lokale forankringen her i Skandinavia fortsatt blir viktig.

Og så er det en viktig ting som ble sagt her: det er brukerne av BC som skal forme forumet, og det er jeg helt enig i. Det jeg ønsker meg aller mest nå, er et fortsatt sterkt engasjement for å bygge videre på det som er det aller beste forumet for frequent travelers. Og at dere som i dag er glade i forumet tar ansvar for å opprette tråder, diskusjones-emner samt moderere dette slik dere kan så bra.

Vel, tror det var det jeg ville si nå på en søndags ettermiddag. Igjen, jeg ser frem til en utrolig spennende tid fremover og kommer til å skrive mer om hvordan BC skal bli enda bedre fremover.

Beste hilsen
Jason
Efter att ha läst igen, tanken är alltså att BC skall bli globalt, dvs konkurrera med FT. Då kan man bara anta att UK-delen av BC går grymt bra. Konstigt dock att @Martin Björnström och @Jacob inte vill vara med på en sådan resa...

Bye bye Bussinessclass.se. För mig var och kommer alltid sidan att vara Martin o Jakob och det lilla teamet runt omkring. Den Norska ägaren har återigen visat att man inte förstår varför vi gillar sidan och verkar totalt sakna fingerspetskänsla. Försöket att förklara att det var tid för herrarna att söka nya utmaningar luktade ganska unket !!

Det är ofta så arbetsgivare säger när man inte är överens..."xx har valt att gå vidare..."

Det känns lite lustigt att ingen av de båda berörda lämnar någon kommentar...

Förhoppningsvis startar de något nytt och behåller alla BC-kontakter!

Hörni vänner...

Låt oss fokusera på att hålla bra diskussioner om relevanta ämnen som medvetet resande. Det finns inget skäl att överdramatisera situationen eller spekulera på vad som händer framöver. Vi står alla i stor skuld till Martin och Jacob för att ha skapat en plattform för likasinnade att mötas, samt har inspirerat oss med fantastisk innehåll. Men Businessclass anno augusti 2015 handlar mycket mer om alla fantastiska medlemmar som finns härinne. Så fokusera på den kunskap och erfarenhetsutbyte som redan finns tills vidare.

Vi i moderatorteamet finns kvar och är i kontakt med ägaren om framtiden som säkert blir jättespännande.

MVH,
Moderatorteamet
Hans, Robert, Fredrik
Det är en intressant tystnad det här. Jasons inlägg spär ju på spekulationerna. Skall Martin och Jacob göra något annat "inom sfären". Eller blir de utkickade / tror ej på att konkurrera med FT osv.

Hei igjen,

Jeg håper at alle spekulasjoner kan få lov til å hvile litt. La ting synke litt inn. Jeg kan forstå at det kjennes dramatisk at Martin og Jacob forlater BC. Men ikke mer enn at jeg tex forlater Reisegiganten etter 16 år. Folk kommer og går. Jeg tenker, som sagt, at vi ikke skal være så redde for endringer.

Jeg tenker selv at det er et riktig bra grunnlag som er lagt og tenk på at de norske eierne faktisk har investert veldig mye i noe som fortsatt er en ikke-kommersiell virksomhet. Under Reisegigantens eierskap har antall brukere har nesten doblet seg, det er investert mye i ny platform, ny design, i .no/.dk/.co.uk.

Men for meg er ikke dette målet men bare begynnelsen på en ny, fantastisk reise. Som jeg håper alle fortsatt vil være med på.

Jeg håper virkelig at dere som er litt skeptiske til endringen her, vil gi oss en sjanse til å bevise at endringer også kan være bra. Gi oss en bra start. Og som sagt, til dere alle: gi oss tilbakemeldinger, råd om forbedringer, alt vil bli tatt veldig seriøst.

Når det gjelder hva Martin og Jacob skal jobbe videre med, så kan jeg bekrefte at det ikke er noe som kan oppfattes i konkurranse med BC.

Beste hilsen
Jason

Hei igjen,

Jeg håper at alle spekulasjoner kan få lov til å hvile litt. La ting synke litt inn. Jeg kan forstå at det kjennes dramatisk at Martin og Jacob forlater BC. Men ikke mer enn at jeg tex forlater Reisegiganten etter 16 år. Folk kommer og går. Jeg tenker, som sagt, at vi ikke skal være så redde for endringer.

Jeg tenker selv at det er et riktig bra grunnlag som er lagt og tenk på at de norske eierne faktisk har investert veldig mye i noe som fortsatt er en ikke-kommersiell virksomhet. Under Reisegigantens eierskap har antall brukere har nesten doblet seg, det er investert mye i ny platform, ny design, i .no/.dk/.co.uk.

Men for meg er ikke dette målet men bare begynnelsen på en ny, fantastisk reise. Som jeg håper alle fortsatt vil være med på.

Jeg håper virkelig at dere som er litt skeptiske til endringen her, vil gi oss en sjanse til å bevise at endringer også kan være bra. Gi oss en bra start. Og som sagt, til dere alle: gi oss tilbakemeldinger, råd om forbedringer, alt vil bli tatt veldig seriøst.

Når det gjelder hva Martin og Jacob skal jobbe videre med, så kan jeg bekrefte at det ikke er noe som kan oppfattes i konkurranse med BC.

Beste hilsen
Jason
Jag hoppas du inser varför det blir spekulationer. På samma sätt som folk är upprörda över BAs sätt att sköta sin kommunikation så skapar även detta spekulationer. Inte ett ord från Martin eller Jacob tex. Att de inte skall göra något som konkurrerar med BC är väl ganska lätt att lova då jag antar det finns kontrakt som "löser" det.

Att du slutar som CEO på ett företag för att satsa på ett annat antar jag du själv kommunicerat. Om det enda man hade läst var från styrelsen som skrev "Jason har valt att lämna oss för andra uppdrag" så skulle det också bli spekulationer.

Jag tycker hela den här tråden tagit en jättetråkig riktning. Vi har änsålänge ingen aning om vad det här betyder för BC.

Även om Martin och Jacob varit otroligt viktiga för BC men de är inte de drivande krafterna på forumet*. De gör mycket för den redaktionella delen och för saker vi aldrig ser, men jag tror och hoppas att forumdelen, där trots allt många av oss spenderar största delen av tiden, kommer att förbli oförändrad.

Jag tycker inte heller att man ska beskylla Jason/Reisegiganten för att ha lagt locket på - Martin och Jacob hade kunnat tala om detta ifall de ville i förväg. Jag tolkar avsaknaden av förvarning som att båda parter helt enkelt ansåg det bäst att det göra så här. Det behöver inte betyda mer än så. Jag kan ha fel och det får framtiden utvisa, men just vet iaf jag inte mer än vad som stått i den här tråden och jag tänker inte spekulera i varför beslut fattades som de gjordes.

*) De är givetvis viktiga där också, men om man ser till antalet inlägg som görs på en vecka, så står de för rätt få av dem.

Toppen