TravelStart skickade faktiskt det finstilta till mig i början av diskussionen. Den finns även på deras hemsida. I kapitel 3.1 Ändring av tidtabell, så finns en övergripande text samt en länk med "fullständiga villkor". De fullständiga villkoren är kopplade till EU reglerna ( Konsumet Europa).Under rubriken "inställda flyg" hittar man följande text:
Dina rättigheter
Om ditt flyg ställs in har du antingen rätt till:
- återbetalning för den del av biljetten som du inte har kunnat utnyttja eller
- ombokning av resan så att du kommer fram så fort som möjligt (eller vid ett annat tillfälle som passar dig)
Flygbolaget är skyldigt att på plats dela ut skriftlig information om vilka rättigheter som du som passagerare har. Valet mellan ombokning eller avbokning måste alltid erbjudas. Detta gäller oavsett orsaken till att flyget ställs in och oavsett när du fått information om det inställda flyget.
Det är denna text som gör att jag tror att detta ändå kan bli bra.