Senaste nytt

Hjälp oss gärna hitta awardresa till Phuket!

Uppdatering, behöver lite hjälp igen..

Fick det tråkiga beskedet att flyget mellan GOT och ZRH är helt inställt... Detta innebär att jag inte kommer vidare till BKK och HKT

Håller på att boka om men har kört fast lite.

Ramen: Nya ramen ser nu ut så här: GOT-FRA med Lufthansa 2 st i business och 2 st i eco Flight LH813 avgår 09.45

FRA-BKK 4 st i business med TG921 (A 380)? avgår 13.45

BKK-HKT 4 st i business med TG 201 avgår 07.45

Är det här ett bra alternativ? hur får jag loss 4 st biljetter i C i stället för 2 mellan GOT-FRA?

Kan ni se bättre alternativ för 4 awardplatser 9/2 2016 mellan GOT-HKT?

Till sist: Det känns rätt sjukt att man helt plötsligt bara rycker bort en bokning med Swiss vilket innebär så mycket strul....

Uppdatering, behöver lite hjälp igen..

Fick det tråkiga beskedet att flyget mellan GOT och ZRH är helt inställt... Detta innebär att jag inte kommer vidare till BKK och HKT

Håller på att boka om men har kört fast lite.

Ramen: Nya ramen ser nu ut så här: GOT-FRA med Lufthansa 2 st i business och 2 st i eco Flight LH813 avgår 09.45

FRA-BKK 4 st i business med TG921 (A 380)? avgår 13.45

BKK-HKT 4 st i business med TG 201 avgår 07.45

Är det här ett bra alternativ? hur får jag loss 4 st biljetter i C i stället för 2 mellan GOT-FRA?

Kan ni se bättre alternativ för 4 awardplatser 9/2 2016 mellan GOT-HKT?

Till sist: Det känns rätt sjukt att man helt plötsligt bara rycker bort en bokning med Swiss vilket innebär så mycket strul....

Men vänta här nu? Har du fått en flight avbokad på en befintlig bokning så är det ju ett EU 261/04-ärende. Då är det flygbolagets skyldighet att erbjuda dig "ombokning till den slutliga bestämmelseorten snarast möjligt, under likvärdiga transportvillkor". Jag skulle inte slösa tid på att leta platser själv, utan kräv att SAS gör det åt dig.

Ja jag fick helvetic air (lx1227) bortryckt och lyckadas således inte komma till ZRH när jag pratade med Tallin.
Jag har resan bokad på 2 pnr bägge ligger hos Tallin.

Jag liter inte på att Tallin gör ett bra jobb. Men om det är som fcx säger så borde väl det vara Tallins skyldighet att få till 2 till platser i C till FRA?

Jag har pratat med en agent som inte vet vad en A 380 är så ni förstår hur lång tid det skulle ta mig att fixa vad Tallin skulle sy ihop utan en #hjälpande# hand.

Men som sagt kan jag bara kräva att Swiss och tallin bokar samtliga 4 i C från GOT till FRA så får jag nog ihop än ännu bättre resa än den första.
Den första gick ju alltså via ZRH och sedan Swiss 340 till BKK

Nu har jag lugnat mig lite, man går ju igång på alla cylindrar när ens semesterresa (Award) med familjen börjar krångla.
Om den är som @fcx säger borde väl som sagt Swiss eller Tallin? kunna erbjuda oss 4 något riktigt nice?

Vad tycker ni vore en lämplig ersättningsrutt? Vi kanske kan göra någonting riktigt bra här?

Nu har jag lugnat mig lite, man går ju igång på alla cylindrar när ens semesterresa (Award) med familjen börjar krångla.
Om den är som @fcx säger borde väl som sagt Swiss eller Tallin? kunna erbjuda oss 4 något riktigt nice?

Vad tycker ni vore en lämplig ersättningsrutt? Vi kanske kan göra någonting riktigt bra här?

Är det inte enklast att hitta annan väg till ZRH istället och fortsätta resan som planerat? Finns ju SAS (via CPH) på morgonen till ZRH. Om det finns awardplatser eller inte är ju SAS problem, inte ditt.

Finns även 4 platser i C mellan GOT-FRA tidigt typ 06.20 istället för 09.45.
Dock blir det en lång väntan på FRA
Kanske bäst att ta sig till CPH då!
Men jag måste säga att det var lockande med A 380 för familjen där fick vi till det:)
Kan inte Swiss fixa fram 2 biljetter GOT-FRA så blir ju allt perfekt och flera timmar extra i Thailand.

Fast det klart! Ger mig katten på att det blir stejk på CPH ha ha

Toppen