Senaste nytt

Hjälp oss gärna hitta awardresa till Phuket!

Viking75

Medlem
Stort tack för hjälpen! Vi lyckades med returen också!! BKK-ARN-GOT i C för hela gänget med Thai och SAS
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Viking75

Medlem
Jag måste givetvis berätta lite mer roligt med den här bokningen.

Jag satt alltså med SAS i luren och använde hjälpen från den här tråden samtidigt..(bc rules)

När jag just lämnat samtliga resenärers uppgifter och sagt att vi börjar bokningen med halva resan idag (Göteborg till Bangkok) så bryts samtalet!!!
Ringer upp lite desperat och får tag på en ny agent på SAS.
Förklarar lite snabbt hur allt gått till och jag förklarar även att det var synd att returen visade sig omöjlig idag.... Han (Fredrik) skattrar lite och frågar om jag vill att han gör ett försök med returen igen..
Vad säger man? Givet!:)
Det tar ett par minuter så ber han mig hänga kvar i luren för att bekräfta en grej! Tja en minut går och skrattet återvänder, det är visst din dag idag säger han och trollar fram BKK-ARN-GOT 4 platser i business. Jag kliar mig lite i huvudet, frågar honom om jag får dela upp hela resan på 2 olika PNR.. Visst säger han direkt och frågar varför.
Jag loggar in på Amex och ser att jag har 3000 kr kvar till ytterligare en 2-4-1. Det roliga med detta är att jag i dag har handlat för den summan och inom 24 timmar bör detta synas i Tallin.
Agenten skrattar igen och säger att det borde fungera då beräkning av skatter osv görs först i morgon ochTallin brukar absolut kunna trixa lite i sådana här fall.
Vilken historia, nu har vi även hunnit bokat ett riktigt bra hotell i Khao Lak och funderar som bäst på när Thai kan släppa biljetter i business mellan BKK och HKT?
Sämre dar har man haft;)
 

Viking75

Medlem
En riktigt trevlig och kunnig SAS agent (Fredrik) fixade fram 4 st awardplatser i C tur och retur mellan Bangkok och Phuket och bakade in dessa i den totala bokningen idag:)

Nu är hela resan i hamn.:)

Returen från Phuket via Bangkok - Arlanda till Göteborg blev helt perfekt.

På ditresan är det nästan perfekt, om det nu inte vore för en retlig väntan på 6 timmar innan vårt nu bokade plan lyfter mellan Bankok och Phuket.
Jag är dock grymt tacksam att nämda agent lyckades skaka fram 4 st platser i C på sista sträckan idag vilket 2 andra agenter gått bet på... Att vi fick till en komplett resa innebar ju även att Amex får bokningen komplett från början.

Jag ställer frågan här igen!
Det finns en flight med Thai som lyfter 14.10 till Phuket från Bangkok den 10/2 2016 (TG215). Den flighten skulle passa oss mycket bättre. Vi landar ju redan runt 11.00 i Bangkok.
Finns det någonting jag kan göra för att lyckas få byta till denna flight?
 

JohnBrander

Medlem
Mycket intressant och kul att det gick bra. Jag har på gång att göra något liknande. Men en fråga du ringer vanliga kundtjänsten för att göra en reservation på ett pnr, sen ringer du amex för att utnyttja 2for1 på nämnda pnr?
 

Viking75

Medlem
Mycket intressant och kul att det gick bra. Jag har på gång att göra något liknande. Men en fråga du ringer vanliga kundtjänsten för att göra en reservation på ett pnr, sen ringer du amex för att utnyttja 2for1 på nämnda pnr?
Det är rätt uppfattat:)
Här kommer ett par tips som underlättat för mig när man vill boka (i synnerhet vid bokning av fler än 2 biljetter på samma resa med flera byten).
  • Det är ibland olika kvalitet i kundtjänsten. Jag är dock alltid vänlig och vid behov avslutar jag samtal för att ringa upp igen tills man hittar en agent som "kan" det där lilla extra. Så var inte rädd att ge det ett par försök.
  • Tallin (Amex) kan alltså inom 24 timmar lyfta över en bokningsreferens från SAS. Se bara upp med bokningar på helger samt ej färdiga söndagsbokningar, röda dagar osv. Missar du ditt "fönster" med Tallin, så är det fullt poängpris som gäller. (om du vill behålla bokningen alltså). Du kan givetvis chansa och avboka på SAS och hoppas att göra om allting och att du får tag på "stolarna" vilket inte funkar alla gånger....
  • Gör det lätt för SAS och Amex. Hett tipps är att redan från början förklara för SAS att du vill dela upp eventuell resa på separta bokningar (pnr) för att i ett snabbt läge kunna ringa Tallin och då ha 2 pers klara.
  • Försök att ha resan så färdig som möjligt innan du slutligen ringer Tallin, då det är lättare att förklara seatings pga barn osv med SAS på svenska.
 

Voyageur

Medlem
Jag måste givetvis berätta lite mer roligt med den här bokningen.

Jag satt alltså med SAS i luren och använde hjälpen från den här tråden samtidigt..(bc rules)

När jag just lämnat samtliga resenärers uppgifter och sagt att vi börjar bokningen med halva resan idag (Göteborg till Bangkok) så bryts samtalet!!!
Ringer upp lite desperat och får tag på en ny agent på SAS.
Förklarar lite snabbt hur allt gått till och jag förklarar även att det var synd att returen visade sig omöjlig idag.... Han (Fredrik) skattrar lite och frågar om jag vill att han gör ett försök med returen igen..
Vad säger man? Givet!:)
Det tar ett par minuter så ber han mig hänga kvar i luren för att bekräfta en grej! Tja en minut går och skrattet återvänder, det är visst din dag idag säger han och trollar fram BKK-ARN-GOT 4 platser i business. Jag kliar mig lite i huvudet, frågar honom om jag får dela upp hela resan på 2 olika PNR.. Visst säger han direkt och frågar varför.
Jag loggar in på Amex och ser att jag har 3000 kr kvar till ytterligare en 2-4-1. Det roliga med detta är att jag i dag har handlat för den summan och inom 24 timmar bör detta synas i Tallin.
Agenten skrattar igen och säger att det borde fungera då beräkning av skatter osv görs först i morgon ochTallin brukar absolut kunna trixa lite i sådana här fall.
Vilken historia, nu har vi även hunnit bokat ett riktigt bra hotell i Khao Lak och funderar som bäst på när Thai kan släppa biljetter i business mellan BKK och HKT?
Sämre dar har man haft;)

Wow! Jag skulle vilja ge den här SAS agenten ett pris i nånting! Helt underbart när man får den servicen! Grattis till resan btw :)
 
Toppen