Senaste nytt

COOP Medmera mer

Alltså jag gillar inte det här med att du ska behöva lämna transaktionslistor.. Jag inser att jag fått någon form av klump summa och tror knappast man kommer kunna utreda ärendet bättre om jag lämnar in uppgifter.
De sitter ju på Med Mera uppgifterna och har kontakt med Betalo osv.
Jag släpper detta nu och tänker vara mer uppmärksam i framtiden.

Jag ringde och pratade med kundtjänst idag, och det blir ju lite goddag yxskaft över det hela. Den tjej jag pratade med hävdade att det inte hade kommit några poäng eftersom man inte får poäng på alkohol, tobak, spel etc. Förklarade att det inte var något sådant jag inhandlat, och att de ändå inte ska ha synpunkter på sådant eftersom jag var av övertygelsen att de inte på sådan detaljnivå ska eller kan hålla ordning på vad jag köper.
Det var en mycket märklig diskussion, och jag kom naturligtvis inte vidare något i ärendet så bortkastad tid.

Men, med tanke på vad kundtjänst hävdade; är det någon som fått poäng för t ex köp på Systembolaget?
Jag vet att Coop har undantag på baspoäng för exempelvis tobak och lotter ihandlade på Coop, men jag har svårt att tro att det gäller annat användande med kortet.

Förklarade att det inte var något sådant jag inhandlat, och att de ändå inte ska ha synpunkter på sådant eftersom jag var av övertygelsen att de inte på sådan detaljnivå ska eller kan hålla ordning på vad jag köper.

Att veta vad/när/var du handlar är ju hela vitsen med lojalitetsprogram för företag, det är den informationen som är värd något om man har resurser att ta hand om all Masterdata.
Du får en kick-back för att lämna ut dina köpvanor

Pregnant? Big data is watching you › Dr Karl's Great Moments In Science (ABC Science)

Att veta vad/när/var du handlar är ju hela vitsen med lojalitetsprogram för företag, det är den informationen som är värd något om man har resurser att ta hand om all Masterdata.
Du får en kick-back för att lämna ut dina köpvanor

Pregnant? Big data is watching you › Dr Karl's Great Moments In Science (ABC Science)
Ja, såklart, åtminstone på Coop och möjligvis hos deras partner. Men de kan ju omöjligt ens försöka hålla koll på om jag dricker lättöl eller starköl på random restaurang. Det här gällde köp på andra ställen än Coop, där Klarna hanterar betalningarna.

Det finns säkert fler bättre sätt att göra det på men det jag gjorde var

1: Titta på alla januari transaktioner för pengar/köpen

2: Skrev ut listan.

3: Gick till poängsidan och tog samma månad.

4: Strök över alla penga/inköp poster som jag såg på poängsidan

5: Om det fattades ringade jag in.

6: Mailade sammanställningen för alla månader till Coop.

Men, med tanke på vad kundtjänst hävdade; är det någon som fått poäng för t ex köp på Systembolaget?

Brukar nästan alltid använda Diners då Systemet är ett av få ställen som tar det och ger bättre kurs men "glömde" det förra veckan. Så använde mitt MM.

19 augusti 2015
Köp
av Johan W
Systembolaget Arlöv -322,20 kr
19 aug 2015 Köpav JOHAN W
Betalning utanför Coop 322 poäng

Toppen