Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte hitta någon speciell poängutdelning för Wow HD. Vad tänkte du på Homer?

Precis det jag skrev, att du kan betala med Amex och Diners

CDWOW.jpg

Attachments

• CDWOW.jpg
    CDWOW.jpg
    17,1 KB · Visningar: 858

Mitt Amex började fungera i Statoils automater och chipterminaler efter att jag låste upp det för kontantuttag. Dessförinnan strulade det varje gång, och i automaterna gick det inte alls.
Debiteringarna går inte in som kontantuttag, så det är inte därför. Men kanske är det så att Statoil inte står i direktkontakt med Amex, och att kortet är betrott för offline om man "låst upp" det?

Enligt nyhetsbrev idag så tar numera Flygvaruhuset och ett gäng derivat av den (seat24, travelpartner, supersaver) Amex, vilket torde vara positivt för deras ranking i kommande resebyråtestet (#8 2011).

Är det denna som är bäst för tillfället ?
http://www.americanexpress.com/swed...ochure/pdf/Amex_ansok_SAS_Card_MGM_WEB_hi.pdf
6000 poäng till honom och 12000 till mig, gratis årsavgift första året.

Nej! Be honom skicka ett PM till mig istället. Det är en mycket bättre deal att han får 6k och jag får 12k! ;)

Skämt åsido, det är möjligt att han kan få mer om han signar upp på ARN, men jag är osäker på om de har kampanj just nu. De brukar väl dela ut 30k ibland när man signar upp där, men då får ingen poäng för värvningen. Så för den som värvar är det du nämner den bästa dealen.

En vän funderar på att skaffa SAS Amex.

Vilken är den bästa dealen för tillfället?

Han är EBG.

Är det denna som är bäst för tillfället ?
http://www.americanexpress.com/swed...ochure/pdf/Amex_ansok_SAS_Card_MGM_WEB_hi.pdf
6000 poäng till honom och 12000 till mig, gratis årsavgift första året.

Är du säker på att fri avgift första året fortfarande gäller på denna deal?
Har bestämt för mig att vännen man värvar numera måste betala årsavgiften på första korträkningen...

Provkörde mitt nya Amex SAS idag. Kan bekräfta att det inte fungerade med chipet. Efter samtal till AMEX kundtjänst och upplåsning för kontantuttag verkar det fungera. Ett gammalt problem med korten enligt kundtjänsten som de trodde var löst.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen