Senaste nytt

Vega, Senator åker på besök till Sembl.. Ut på tur, aldrig sur Part Deux

Var i St Augustine vid årsskiftet och kan bara hålla med. Charmig lite stad (USA's äldsta) som jag gärna återvänder till.
Du kan åka ziplines över alligators vid Alligator Farm om man tycker sådant är spännande :)

Då är vi samlade i Charleston. Undertecknad har varit i calls med Europa sedan 0530 så attjag kan få tid att hänga med resten. Jag tror beachen står på agendan. 08 på morgen och temperaturen är 26.

image.jpg

På tal om mänskliga faktorer, så gäller detta även resenärer. Jag var inte i ”right state of mind” för denna resa.
Känner igen det där. Ibland när jag reser kommer jag på mig själv att nogsamt notera allt som inte blev som förväntat. Fungerar mycket bättre när man har en mer avslappnad attityd, men det händer ibland, speciellt om något triggat "irritationsnerven" i början på resan. En bra crew känner av det där och kan ibland lirka upp en från en att vara som en grinig restaurangkritiker till att bli en gladlynt passagerare.

För övrigt så såg det väldigt trevligt ut där framme!

Känner igen det där. Ibland när jag reser kommer jag på mig själv att nogsamt notera allt som inte blev som förväntat. Fungerar mycket bättre när man har en mer avslappnad attityd, men det händer ibland, speciellt om något triggat "irritationsnerven" i början på resan. En bra crew känner av det där och kan ibland lirka upp en från en att vara som en grinig restaurangkritiker till att bli en gladlynt passagerare.

För övrigt så såg det väldigt trevligt ut där framme!
Precis, mycket intressant. Dels att ens eget humör påverkar men också att bra service är att känna av.

..... En positiv överraskning var att de 5 F och 2 HON passagerna möttes av en Lufthansarepresentant. Jag hade läst att JFK var ett ställe utan sådan service. Nu var det iofs ingen kö hos USCBP, men jag gick genom diplomatkontrollen. Ca 10min senare kom min HON väska först på bandet. Svårt att klaga på denna service......

Tyvärr bestäms detta "ad hoc" av de amerikanska immigrationsmyndigheterna. Vanligtvis brukar de vara generösa och låta LH representanten eskortera F passagerare och HONs igenom diplomatkontrollen. Dock säger de nej ibland. Var för några veckor sedan på samma flyg (LH 404) med nästan full F kabin och en del HONs i C. JFK ankomsthallen för passkontrollen var smockfull just denna dag, och just denna dag ger de inte LH tillstånd att använda diplomatkontrollen. Just när man som bäst behöver denna service finns den således inte....

Tyvärr bestäms detta "ad hoc" av de amerikanska immigrationsmyndigheterna. Vanligtvis brukar de vara generösa och låta LH representanten eskortera F passagerare och HONs igenom diplomatkontrollen. Dock säger de nej ibland. Var för några veckor sedan på samma flyg (LH 404) med nästan full F kabin och en del HONs i C. JFK ankomsthallen för passkontrollen var smockfull just denna dag, och just denna dag ger de inte LH tillstånd att använda diplomatkontrollen. Just när man som bäst behöver denna service finns den således inte....

Men om det var smockfullt så kanske diplomaterna hade behov av hela kontrollen själva? För en hel drös passagerare från LH kanske skulle märkbart försämra för diplomaterna? Det är ju ändå åt dem som den finns till

God fredag vänner... Så börjar hemresan. @vega och jag lämnade @sembl och Fröken Doktor Sembl i Charleston kl 14.30 i går. Vi hade en pitstop i Savannah för att hälsa på lite familj innan det var Rally Georgia/Florida till Orlando. Lätt seg anlände vi Embassy Suites ca 22.45 i går kväll.

Själv står jag vid gate E17 och väntar på UA1945 till EWR. Varför åka direkt? Vega sitter ombord UA på väg till EWR från MCO.

Återkommer med lite intryck från fantastiska Charleston när jag hinner med. Nu tar vi en kväll i NYC innan vi åker till Sverige i morgon kväll. Bord bokat på STK Rooftop i kväll..

Lite bilder från sista kvällen i Charleston:

d068e603544b27cbd5dd48c909bec741.jpg

328b0d074a8547edaee41f6c50bda4d2.jpg

4561ec56c344862837761eceb453dcd1.jpg

Toppen