Senaste nytt

COOP Medmera mer

Jag har frågat om detta och fick svar att extrakortet kopplas till ett namn (fru/man/sambo etc) och inte till företagsnamn, tyvärr.

Använder ni Amex och kör först in 150k (för att få 2-4-1) och sedan lägger ni om er spend till Coop eller hur gör ni?

Funderar på att skrota mitt SAS MC men behålla SAS Amex.

Kortfattad summering av den "klassiska" kortens ratio:

SAS MC: 0,1 EB poäng / spenderad krona
SAS Amex: 0,15 EB poäng / spenderad krona
COOP: 0,166 EB poäng / spenderad krona

Verkar det stämma? Vid COOPs dubblering, dubbleras alla poäng då och inte bara bas-poängen?

Kortfattad summering av den "klassiska" kortens ratio:

SAS MC: 0,1 EB poäng / spenderad krona
SAS Amex: 0,15 EB poäng / spenderad krona
COOP: 0,166 EB poäng / spenderad krona

Verkar det stämma? Vid COOPs dubblering, dubbleras alla poäng då och inte bara bas-poängen?
Endast baspoängen dubbleras. Beroende på SAS Amex-kort så får du 0,10 alt 0,15 alt 0,20 EB-poäng per spenderad krona. Kör du Amex Elite får du 0,20 samt en till voucher vid 300 000 kr spend. Dessutom 20 000 baspoäng (som förvisso ej kan spenderas på resor etc utan som endast är statusgrundande).

Så bästa kombon: Amex Elite och Coop MedMera Mer, där man dessutom betalar sina räkningar på Betalo med Coop-kortet. Använd Amex där du kan och Coop på resten!

Edit: SAS Diners kan vara bra att använda ibland också, ger 0,20 poäng per krona och ett loungebesök per 10 000 kr spenderat. Dessuto mgratis för EBG och uppåt

Amex Elite är helt klart ett schysst alternativ men jag tycker att årskostnaden känns lite magstark. (4k?). Jag kan köra rätt mycket spend genom korten och ligger nu på ~250k på Amex. Då börjar jag naturligtvis fundera över om det är värt 4k för att få ut nästa 2-4-1.

Tack för sammanfattningen Jacob!

Toppen