agehall
Medlem
Den 25e Maj skickade jag följande till SAS, efter 2 månader ännu inget svar.
Lite dåligt att de inte svarat alls kan man tycka, men tyvärr är det ju fel bolag du vänt dig till, så de lär inte säga något som hjälper dig oavsett. Som redan påpektas, så är det operating carrier du ska vända dig till.
När vi skulle flyga hem från Antalya (TK2413) via Istanbul till Köpenhamn (TK1785) så blev vi ombokade till en senare flight (TK1787). Detta resulterade i en försening om över 5 timmar samt att vi missade sista tåget från köpenhamn till halmstad.
Varför blev ni ombokade?
Observera att hela bokningen var gjord i business class (C). Därför fick det bli tåg till Malmö och därefter Taxi till halmstad. Vi förväntar oss någon form av ersättning för denna försening, ersättning kan tas emot både i kontanter och poäng. Bifogar även kvitto på taxiresa.
Hade du gjort upp om detta i förväg? Eller valde du själv att ta tåg och taxi hem från Köpenhamn? Vad var ursprunglig resplan? Vad jag förstår så skulle er resa ändå slutat i Köpenhamn, varför jag inte riktigt förstår varför du vill ha ersättning för att ta er hem därifrån.
ps. class C är biljetterad class, medan bokningen är gjord som "Award Business Class" ds.
Din bokning var knappast gjord i bokningsklass C. Om det är en award är inte bokningsklassen C utan I. Om man vill få vettiga svar från kundtjänst, så ska man undvika att stoppa in felaktigheter i sina brev - tänk på att personen som läser det troligen bara blir förvirrad när det du skriver inte stämmer och därmed bara slår ifrån sig ärendet.
Jag tycker nog att det är SAS uppgift att lösa detta då första segmentet är Code-Share (SK3402?) och det är dom som har sålt biljetten till mig.
Så vad hade du bokat egentligen? Som andra redan påpekat kan du inte boka codeshare om du bokar awards - hade du flera biljetter?