Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Så länge man inte börjar kalla Delicatobollar för annat... Eller får man också göra det med glimten i ögat?

Även om det var menat som ett skämt, så var der olämpligt sagt av pursern.

Så länge man inte börjar kalla Delicatobollar för annat... Eller får man också göra det med glimten i ögat?

Även om det var menat som ett skämt, så var der olämpligt sagt av pursern.
Om någon säger att man kan köpa en gåva till nära och kära för att det är slut på ramadan, kinesiskt nyår, julafton etc, ska man ta det illa upp för att man tror på en annan religion eller kommer från ett annat land?
Det bör finnas lite tolerans och förståelse för sådan kommentar.

Om någon säger att man kan köpa en gåva till nära och kära för att det är slut på ramadan, kinesiskt nyår, julafton etc, ska man ta det illa upp för att man tror på en annan religion eller kommer från ett annat land?

SPECIELLT under prideveckan!!!

Det handlar nog mest om att man inte bör normalisera skämt om andra människors kön, sexuella läggning eller religion.

Hört ombord från purser (man) som annonerade ut att man nu kan köpa saker från SAS Store:
"Vi har flera bra erbjudande på smink idag. Kan ju även vara något för männen ombord i fall ni ska gå med i paraden till helgen."
Syftar väl på Stockholm Pride, men känns ganska politiskt okorrekt och helt säkert mot alla de värderingar som SAS som bolag står för...

Tycker att det där passar bättre i tråden SAS det här gjorde ni bra.

Det lustiga här är ju dock att de enda som verkar kränkta i detta fallet är de som tycker alla blir kränkta. ;) Jag har inte hört någon säga här att de blev kränkta, utan framför en åsikt om vad de ansåg opassande. Det är ganska stor skillnad.

Jag är för att skämta om det mesta, men det finns ju också olika situationer och tillfällen som passar sig bättre eller sämre. Jag personligen tycker inte att en purser ska skämta om ras, sexualitet etc i utrop, men det är ju såklart min åsikt. Sen förstår jag att det blir alltid omöjligt att dra en linje om vad som är okej och inte okej.

Fast det var väl inget skämt? Att säga att man ska köpa något pga en avslutad högtid? Isf får du gärna förklara skämtet för mig. ;) Så prova gärna igen, men gör det med ett skämt ang ovan, så får vi se om det verkar passande eller inte. Finns många skämt om kineser, muslimer och judar etc som man kan dra i anslutning till dessa högtider, men jag är ganska säker på att jag anser man inte ska dra dem i sina utrop på flyget.

Toppen