Senaste nytt

Cedergren Summertour 2015: Peking & Bogota

Btw, gör inget att vi är OT nu! Kör på :)

Jag hade köpt rostat kaffe, läst vad deklarationen säger och svarat JA om du känner att det är rätt. Om och bara om du får secondary hänvisar du till deras hemsida som ger grönt ljus för att ta med kaffe.

Jag skulle alltid rekommendera att hålla så låg profil som möjlig med USCBP. "Yes Sir/Miss/Madame". "No Sir/Miss/Madame". Håll det enkelt

Jag har åkt på secondary med "rent mjöl i påsen" och även kommit rakt in i Kanada utan frågor då jag deklarerat att jag haft för mycket alkohol och medhavd föda. Jag var förvånad när jag bara vinkades igenom

Måste erkänna att jag tycker begreppet "rent mjöl i påsen" passar utmärkt i kombination av en resa med en kort vistelse i Colombia Som det sägs på engelska: pun intended!

Jag hade köpt rostat kaffe, läst vad deklarationen säger och svarat JA om du känner att det är rätt. Om och bara om du får secondary hänvisar du till deras hemsida som ger grönt ljus för att ta med kaffe.

Jag skulle alltid rekommendera att hålla så låg profil som möjlig med USCBP. "Yes Sir/Miss/Madame". "No Sir/Miss/Madame". Håll det enkelt
Min egentliga anledning till min resa hit är ju att jag hittade en sjukt billig biljett som ger 9000 eb, köper dom det argumentet??? :D

Bra, då hade du ju svar! Du behöver nog bara bli bättre på att dela med dig av din stora erfarenhet på ett lite ödmjukare sätt så att vi andra kan ta till oss den. Inlägg som börjar med "du kommer ändå inte lyssna ... men" blir ju värdelösa.

Fast det var ju helt rätt - du lyssnade inte på vad jag sa och antog att jag inte hade erfarenhet. Du har ju konsekvent ignorerat att svara på frågor från mig sista tiden och för att klargöra fakta och du verkar misstro allt jag skriver.

Jag har sagt det förut - om du inte vill ha hjälp, så är inte det mitt problem. Det är ditt problem. Eftersom detta är ett publikt forum, så skriver jag saker för att alla som läser trådar ska kunna få ut något av det.

För att detta inte ska bli en diskussion om något annat än en sommarresa så tycker jag vi sätter punkt för vem som har rätt/fel...
Det är mycket riktigt ett öppet forum och alla har rätt att uttrycka sina åsikter och svara så länge man håller sig till forumregler och de allmäna villkoren.
Ibland gissar vi i svaren (alltid bra att skriva att man tror/gissar i dessa fall) och till och från så har vi fel svar, men ingen gör detta medvetet mig veterligen, vi är inga robotar som kan allt.

Försök läsa andras svar som hjälp och inte för att slå ner på någon. Inte alltid det blir rätt när man uttrycker sig på internet och en del formuleringar kan bli olyckliga och upplevas som otrevliga även om så inte är meningen.

//Moderator

Tack, det är kul med alla gillanden och frågor här och i pm. Nu bär det dock snart iväg hemmåt, även om det är några dagar kvar och en lång spännande resa hem innan jobb på måndag. Samtidigt pågår mina pärons resa med segelbåten mot medelhavet. Dom sitter fast i en kanal i Holland pga trasig bro. Hur ska det gå för oss alla?

Jag fick i alla fall late check out här av BW tills flyget går från Armenia imornkväll. Förhoppningsvis lyfter det som det ska och dom 4 timmarna på Bogotas Aeropuerto blir 4 sköna timmar i loungen (köpa mig in för $25) och inget strul. Sen kort nattflygning till Houston (00-05) med United 757 och det vi alla väntar på, min färd genom dom amerikanska kontrollerna där :D

Sen har jag bokat ett rum på ett BW vid IAH som jag kan käka frukost och dag-sova på (eller hänga vid deras pool) till kl 14. En 767-400 med United till München går vid 16. Det är noga med flygplanstyperna då det pågår en "flygbingo" med brorsan och en polare i år. 767-400 är med på bingobrickan pga få exemplar kvar i världen. (Jas Gripen är svåraste krysset i år för övrigt.)

Tänker vakna med en dusch i München på fredag morgon, en favoritflygplats i Europa (fint med gratis kaffe) och sen vanliga Lufthansas 2416 till Stockholm. 32h flygäventyr för priset av hälften av 2500 kr.

Nått som ni tycker jag har missat att ta upp?

Last edited:
Toppen