Jakob Österberg
Medlem
SK044 Stockholm-Sundsvall idag; föredömligt utrop med "Vi får hälsa våra två priority-passagerare välkomna först" 
Varken SAS eller TK har kört priority boarding för Premium Economy de gånger jag har flugit dem på long haul.SAS är verkligen mästare på att vara inkonsekventa. Är det prio boarding på TK i Y+? Om de har den kabinen kvar?
Vet inte vad "reglerna" säger men skulle bli väldigt förvånad om de nekar 1 person av 2 i ett sällskap när bara den ena har status.Hur fungerar priority boarding när man reser med SAS Go men bara den ena resenären har guld?
Förutsatt att de ens ropar ut det, räcker det att en person i sällskapet har guld eller måste båda ha det?
Jag och syrran ska resa lite och hon har precis blivit medlem och har bara det silvermedlemsskap som jag gav henne.
Har SAS fållor på något mer ställe än vid gate 17 i Göteborg?
Ja faktiskt, blev lite impad av United på EWR igår. Smidig boarding för oss "där bak"Flög från den gaten i onsdags. Allt såg bra ut fram tills boarding då folk redan stod där och agenten kom på att de fållat fel. Så istället för att bara släppa på skulle dom fålla om. Fattar inte hur det kan vara så svårt. Efter fyra flighter med UA där fållorna funkade perfekt så är man bra bortskämd.
Jag vill minnas att det är samma regler som för fast tracken, men hittar det inte nu. För fast tracken gäller dock följande:Hur fungerar priority boarding när man reser med SAS Go men bara den ena resenären har guld?
Förutsatt att de ens ropar ut det, räcker det att en person i sällskapet har guld eller måste båda ha det?
Jag och syrran ska resa lite och hon har precis blivit medlem och har bara det silvermedlemsskap som jag gav henne.
Du behöver inte oroa dig. Prioboarding fungerar i nio fall av tio ändå inte så bara att gå på.Hur fungerar priority boarding när man reser med SAS Go men bara den ena resenären har guld?