Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Hur fungerar priority boarding när man reser med SAS Go men bara den ena resenären har guld?
Förutsatt att de ens ropar ut det, räcker det att en person i sällskapet har guld eller måste båda ha det?

Jag och syrran ska resa lite och hon har precis blivit medlem och har bara det silvermedlemsskap som jag gav henne.

Hur fungerar priority boarding när man reser med SAS Go men bara den ena resenären har guld?
Förutsatt att de ens ropar ut det, räcker det att en person i sällskapet har guld eller måste båda ha det?

Jag och syrran ska resa lite och hon har precis blivit medlem och har bara det silvermedlemsskap som jag gav henne.
Vet inte vad "reglerna" säger men skulle bli väldigt förvånad om de nekar 1 person av 2 i ett sällskap när bara den ena har status.
Jag åkte med en polare förra året och då var det inga problem för honom att gå i fast track, komma in i lounge samt köra prioboarding tillsammans med mig på Arlanda.

Har SAS fållor på något mer ställe än vid gate 17 i Göteborg?

Flög från den gaten i onsdags. Allt såg bra ut fram tills boarding då folk redan stod där och agenten kom på att de fållat fel. Så istället för att bara släppa på skulle dom fålla om. Fattar inte hur det kan vara så svårt. Efter fyra flighter med UA där fållorna funkade perfekt så är man bra bortskämd.

Flög från den gaten i onsdags. Allt såg bra ut fram tills boarding då folk redan stod där och agenten kom på att de fållat fel. Så istället för att bara släppa på skulle dom fålla om. Fattar inte hur det kan vara så svårt. Efter fyra flighter med UA där fållorna funkade perfekt så är man bra bortskämd.
Ja faktiskt, blev lite impad av United på EWR igår. Smidig boarding för oss "där bak"

Jag vill minnas att det är samma regler som för fast tracken, men hittar det inte nu. För fast tracken gäller dock följande:
  • Ta med en vän. Som guld- eller diamantmedlem i EuroBonus får du ta med dig en (1) vän eller dina närstående familjemedlemmar genom Fast Track (Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn), förutsatt att ni båda/samtliga reser med SAS, Wideroe eller andra medlemmar i Star Alliance.

Du behöver inte oroa dig. Prioboarding fungerar i nio fall av tio ändå inte så bara att gå på.

Toppen