Problemet är när de utger sig för att ha en bästa pris-garanti som i praktiken har så många undantag att den är värdelös. Då känner jag som konsument att någon försöker lura mig, och jag tycker inte om att bli lurad. Ungefär så.Ingen har tvingat någon till att boka med dem eller använda rate guarantee så förstår inte problemet.
I mina ögon så fungerar det väl om man gör som hemläxa väl. Ungefär som att ringa in och boka award i C till SFO för halva släkten och tro att platserna ska finnas på varenda flight.Förvisso, men skillnaden är så inadekvat att det för mig som konsument är egalt.
Reglerna säger väldigt tydligt att det ska vara identiska rates. Till och med ett barn inser att dessa två rates inte är identiska.Jag har haft ett fall där jag blev nixad för att det lägre priset inkluderade frukost, och hotellets egna, högre pris inte gjorde det. Då är det inte en prisgaranti värd namnet... Varför marknadsför de ens en prisgaranti då?![]()