Senaste nytt

Prisgaranti - nästan ren bluff?

Har försökt vid flera tillfällen men bara lyckats en enda gång, och det efter en kommunikationsprocess utan dess like.

Jag ger Club Carlson Best Rate Guarantee betyget 1 av 10.

Radisson nekar även när deras egna villkor är sämre än på alternativa sajter.
Det står dock att det ska vara samma villkor. Men jag håller med att om de har sämre villkor så kan man tycka att det lägre priset med bättre villkor borde gälla.

Ska man nyttja detta så är det bäst att ha ett förbetalt rum som ej är ombokningsbart och ej återbetalningsbart, då finns det inte några parametrar att ta hänsyn till utöver priset.
Har fått igenom en prisgaranti på 2 försök, den som misslyckades så var det olika avbokningstillfällen som inte var samma.

Försökt med Radisson och Clarion. Gått bet hos båda.
Fanns något litet finstilt som gjorde att bokningen inte ansågs vara identisk

Jag har 2/2 på best rate guarantee-claims. Det ena var Accor, det andra på hotell i Vegas anslutet till lokal kedja. Framför allt Accor var en riktig kafkaprocess med mängder av mejl men till slut gav de med sig.

BRG-claims känns lite som hotellens motsvarighet till EU 261/2004-claims på flyget. Tålamod och envishet premieras...

Problemet är väl antagligen att de med flit ser till att villkoren på deras egen site skiljer sig med t.ex. en dags kortare avbokning, frulle med bara halv kopp kaffe och max tre bullar eller något annat, jämfört med andra bokningssiter. Det är samma visa som när Elgiganten och Media Markt säger sig ha prisgaranti, men ser till att Whirlpool levererar exakt samma tvättmaskin men med två olika modellbeteckningar till de respektive bolagen, så det "inte är samma produkt"

Toppen