Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Jag vet inte riktigt vad du är ute efter. Det jag menar är att om man letar platser på Lufthansa F så släpps det platser lite löpande 14-0 dagar innan, hittar man ingen plats tre dagar innan avgång lönar det sig ändå att fortsätta leta.
Det jag menar är att det är markservicen i FRA (och delvis MUC) man vill åt med LH F. Släpps en plats några timmar innan avresa så skulle jag aldrig ta den då man ändå inte hinner njuta av markservicen.

Det jag menar är att det är markservicen i FRA (och delvis MUC) man vill åt med LH F. Släpps en plats några timmar innan avresa så skulle jag aldrig ta den då man ändå inte hinner njuta av markservicen.

Nu förstår jag inte hur du resonerar. Jag har visserligen inte provat LH F ännu men läst flera av recensionerna. Vitsen är väl att flyga från A till B med LH i F klass. Vill jag bara ha marservice kan jag väl i stället lägga pengarna på en lyxkrog och åka limo till och från. Badankan kan jag vara utan. Jag kan ju inte heller tillgodogöra mej den bra maten och drycken på flyget om jag tryckt i mej massor av mat och dryck i loungen, eller har jag missat något?

Nu förstår jag inte hur du resonerar. Jag har visserligen inte provat LH F ännu men läst flera av recensionerna. Vitsen är väl att flyga från A till B med LH i F klass. Vill jag bara ha marservice kan jag väl i stället lägga pengarna på en lyxkrog och åka limo till och från. Badankan kan jag vara utan. Jag kan ju inte heller tillgodogöra mej den bra maten och drycken på flyget om jag tryckt i mej massor av mat och dryck i loungen, eller har jag missat något?
Nej att flyga LH F är inget speciellt i luften om du jämför med likvärdiga bolag, såväl bolag så som tex AF, CX, NH och SQ erbjuder likvärdiga upplevelser i luften. Där utmärker sig inte LH speciellt. Det är på marken den riktiga skillnaden upplevs då speciellt med FCT i FRA.

Vill påstå att oavsett vad du serveras i luften på LH F så smakar det många gånger bättre i FCT samt att urvalet är mycket, mycket större.

Missförstå mig rätt. LH F är på intet sätt dåligt i luften, tvärtom. Däremot är de inte unika. På marken däremot är de unika.

Ja men sista stund ex FRA/MUC kvittar då man inte hinner njuta i FCT/FCL.
I luften är LH F inte så otroligt spännande, det är på marken de verkligen ger mervärde gentemot andra bolags F.
Hej Flying P, Men om man köper en biljett två dagar innan avgång från tex. ARN/CPH via FRA/MUC med gott om tid i transit skall man väl hinna med att njuta av FCT/FCL?

Då förstår jag, vi har bara olika uppfattning om "sista stund". Jag tänkte mig någon dag innan, inte några timmar innan. Jag vet inte ens om det är möjligt att boka om så tätt inpå.

Då förstår jag, vi har bara olika uppfattning om "sista stund". Jag tänkte mig någon dag innan, inte några timmar innan. Jag vet inte ens om det är möjligt att boka om så tätt inpå.

Men en eurobonus-biljett kan man bara göra ändringar senast arbetsdagen innan avresa, så om det dyker upp en plats timmar innan avfärd så kommer den ändå inte gå att boka detta.

Nej att flyga LH F är inget speciellt i luften om du jämför med likvärdiga bolag, såväl bolag så som tex AF, CX, NH och SQ erbjuder likvärdiga upplevelser i luften. Där utmärker sig inte LH speciellt. Det är på marken den riktiga skillnaden upplevs då speciellt med FCT i FRA.

Vill påstå att oavsett vad du serveras i luften på LH F så smakar det många gånger bättre i FCT samt att urvalet är mycket, mycket större.

Missförstå mig rätt. LH F är på intet sätt dåligt i luften, tvärtom. Däremot är de inte unika. På marken däremot är de unika.
Men det handlar väl inte om vad det finns för first class där ute utan vad du kan boka för en amex 2-4-1 eller?

Sist jag kolla så är det lite knivigt att få till en AF resa med den voucher

Tror 24 timmars regeln gäller här också. Du vet de kan ta 1-2 timmar att boka en award för SAS skall återkomma med att räkna på skatter....
1-2 timmarför skatter låter inte kul men det har jag sluppit. Även på ganska komplexa award har det gått fort och varit relativt rimliga avgifter. Givetvis har jag gjort research innan. :)

Toppen