Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Jag var lite sugen på att boka NY el SF nästa sommar för min 2-4-1. På sas.se fanns inga biljetter alls till dessa städer i business, endast Go. Jag tittade på flera månader, men inget. Kan det ha varit ett tillfälligt fel, eller är tillgången på stolar i princip obefintlig?

San Francisco är väl i princip omöjligt. New York kan finnas ibland. Jag skulle ju rekommendera Chicago helt klart. En trevlig stad som ligger vackert, ganska nära att köra till New York och passera Niagarafallen på vägen. Och dit finns alltid massor av Business-biljetter att boka för poäng.. :)

Satt och tittade på om LH F flighter dykt upp två veckor innan avresa till SYD, men det ser lite svart ut, förutom nån enstaka avgång till ICN, HKG utan möjligheter vidare :/

Satt och tittade på om LH F flighter dykt upp två veckor innan avresa till SYD, men det ser lite svart ut, förutom nån enstaka avgång till ICN, HKG utan möjligheter vidare :/
Konstigt, för Seoul har i princip haft tillgång varje dag (i två veckors fönstret) när jag kollade 4 veckor i sträck.

När jag letade till NYC så dök en plats i F upp två dagar innan avgång, så det kan komma platser i absolut sista stund.

Ja men sista stund ex FRA/MUC kvittar då man inte hinner njuta i FCT/FCL.
I luften är LH F inte så otroligt spännande, det är på marken de verkligen ger mervärde gentemot andra bolags F.

Jag vet inte riktigt vad du är ute efter. Det jag menar är att om man letar platser på Lufthansa F så släpps det platser lite löpande 14-0 dagar innan, hittar man ingen plats tre dagar innan avgång lönar det sig ändå att fortsätta leta.

Själv sätter jag standarden i F på om det serveras Caviar och kall vodka. Vet inte om UA gör detta.
Min åsikt är att UA Global First är lite som en ok business. Jag gillar verkligen deras stolar, men service och kvalitet på mat/dryck är inte bättre än många andras businessprodukter. Jag kan väl tycka det kan vara okej med merkostnaden i miles, men absolut inte på en betald biljett inte. Även loungerna är ganska fattiga i jämförelse med många andras businesslounger till o med.

Toppen