Tackar! Nej bara två dagar 4-6 september, så vi hinner se Sverige säkra EM platsen till nästa sommar.Att ansöka visum i Köpenhamn fungerar inte som svensk sedan några år tillbaka. Nu måste du göra det via ambassader i Sverige och det är rätt smidigt om du bor nära dem.
Jag ansökte turistvisum på http://www.expresstorussia.com/ ($18) och kan starkt rekommendera det. Hur smidigt som helst.
Fyllde sedan i allt annat som är listat på IFS Sweden och skickade allt med brev dit. Betalade och fick tillbaka passet i rekommenderat brev ca 2 veckor senare.
Om du är i Ryssland mer än 7 dagar behöver du registrera dig, hotellen brukar hjälpa dig med det men om du bor någon annanstans kan den du bor hos registrera dig på posten, mycket smidigare (15min) än att gå till myndigheten (många timmar).
Sedan några år tillbaka säger du? Jättekonstigt för vi ansökte via Köpenhamn förra året (sen valde jag att ställa in resan av politiska skäl). Det gick hur bra som helst. Två besök, ett för att lämna allt och ett för att hämta passen. Inte heller vidare svårt. Ladda bara hem från ambassaden vad som behövs och fyll i allt helt enligt anvisningarna så är det inga problem.Att ansöka visum i Köpenhamn fungerar inte som svensk sedan några år tillbaka. Nu måste du göra det via ambassader i Sverige och det är rätt smidigt om du bor nära dem.
Nejdå. De är bara 100% reciproka på vad vi gör mot ryssar som ska till SverigeVi ska också till Moskva och se fotbollen. Det verkar nästan som att dom inte vill ha besökare.