Senaste nytt

Angående diskussion om överfulla lounger och för många guldkortshavare

Speciellt Geneve är ofta trångt, men då är jag oftast där ungefär när kontorstid slutar.
Geneve är väl ett specialfall då Senator Loungen max rymmer 20-30 personer. Ofta tvingas man gå till Business loungen, som både är större och erbjuder mer dagsljus.

Fredagen den 10 juli var jag i pop-up loungen vid 07-tiden. Det var säkert fem personer bortsett från mig och min vän. Utöver detta så frågade även tjejen i incheckningsdisken om kände till den tillfälliga loungen i F-piren då jag ändå skulle flyga från F-piren.
Sen var inte utbudet i sig något speciellt men den erbjöd i alla fall ett lugnt ställe att vänta på flyget vidare till Oslo.

Geneve är väl ett specialfall då Senator Loungen max rymmer 20-30 personer. Ofta tvingas man gå till Business loungen, som både är större och erbjuder mer dagsljus.
Jag tycker då alla Senatorlounger jag varit i i Tyskland (Schengen) varit knökfulla de ggr jag varit där. Så nej, SAS är inte ensamma direkt, det tycker jag inte. Jag har suttit i knökfull AF Salon, på CDG, KLM Crowne på Schiphol osv. Det händer allt, när man flyger under rush-hour. :)

Jag flyger numera 99/100 resor med LH och är ofta i Senatorloungerna i MUC/FRA. Sedan de öppnade den nya loungen vid A i FRA och G24/28 i MUC har jag alltid fått sittplats utan problem.
Jag har varit där morgon, kväll, mitt på dagen och eftermiddagen. Aldrig har jag sett folk tvingats stå pga brist på sittplatser. Mycket folk ja, men inte fulla. Att de loungerna är knökfulla har jag svårt att tro, men du kanske har haft otur och jag har haft tur.

Vi har nog alla olika definitioner av vad fullt är också. Den blir löjlig hela diskussionen tillslut inser jag. Min uppfattning är iaf att alla loungen har högt tryck till o från.

Fast nu förutsätter du att inte Swedavia vill ha allt smör i Småland för att sätta upp en sådan reklamskylt på sin "annonsplats"/flygplats.

Trots allt kanske 2 sommarjobbare vid FastTracken är billigare? Vem vet...

Uppenbarligen finns det redan en skylt enligt @bnr...

Ja, den behöver ju stå på vägen från taxfree-butiken till den vanliga loungen om den ska göra någon nytta.

Toppen