Senaste nytt

Loungeaccess med Diners

[Petmode on] Eller 160 kronor. Det skiljer av någon anledning mellan de olika loungerna på Arlanda. [Petmode off]

Är det inte alltid 125:-/besök om man inte har fria besök tillgodo?

[Petmode on]Om man ofta reser med fru/man/sambo/partner rekommenderar jag ett familjekort för 245 per år. Gästavgiften utomlands är ofta rätt hög. Jag hittar exempel på DXB 278 SEK och BKK 244 SEK. Med lite spend på familjekortet är årsavgiften intjänad på ett loungebesök.

Vet du om man kan tillgodoräkna sig fria loungebesök baserade på den totala spenden av ordinarie kort och familjekort eller är spenden separerade korten emellan?

Så här ser det ut på den danska Dinersfakturan.

Juli 2015 #2 041.JPG

Ja, precis. Det är jag medveten om. Tolkade ditt inlägg som att någon lounge på Arlanda tog 160:- för kortinnehavaren.
Då var jag otydlig. Jag försökte "komplettera" Glenn E som skrev "Man kan ta med en gäst men får betala för denne. I Stockholm kostar det 150 kronor." med att det även förekommer gästavgift på 160 kronor på Arlanda.

Så här ser det ut på den danska Dinersfakturan.

Præcist ja - jeg har nu kun 1 tilbage :) Brugte den næst-sidste på adgang til SkyView lounge i Singapore for et par dage siden - flyet vi skulle med endte så med at flyve klokken 23.30 i stedet for 16.00, så det må vist siges at være en meget fin pris per time. De registrerede blot mig og lod fruen og min datter komme ind derudover. Fin lounge med udmærket buffet (varm mad, sandwich, suppe, øl, vin, diverse spiritus) og ikke mindst stor og fredelig med dejlige lænestole og udsigt over runway hvis man sidder rigtigt.

Hej alla!

Nu har jag blivit riktigt blåst.

Eftersom jag åker nästan uteslutande med SAS har jag alltid den loungetillgången. Nu var vi dock några stycken som åkte med Norwegian och jag ville utnyttja gratisbesöken på Diners. Innan hade jag kollat, och jag hade 15 besök.

Vid loungens ingång frågar jag explicit om jag kan ta med mig gäster på mitt Diners och får svaret: "Ja, så länge du bara har tillräckligt antal besök på ditt kort är det ingen fara". Naturligtvis faktureras jag €24 per gäst i efterhand.

Jag ringer Diners kundtjänst och får "X * tyvärr" innan jag ger upp och lägger på.

Jag blev lovad i disken att det skulle täckas av kortet... och jag har aldrig godkänt att jag vill betala något.

Vad har jag för rätt i detta fall?

Hej alla!

Nu har jag blivit riktigt blåst.

Eftersom jag åker nästan uteslutande med SAS har jag alltid den loungetillgången. Nu var vi dock några stycken som åkte med Norwegian och jag ville utnyttja gratisbesöken på Diners. Innan hade jag kollat, och jag hade 15 besök.

Vid loungens ingång frågar jag explicit om jag kan ta med mig gäster på mitt Diners och får svaret: "Ja, så länge du bara har tillräckligt antal besök på ditt kort är det ingen fara". Naturligtvis faktureras jag €24 per gäst i efterhand.

Jag ringer Diners kundtjänst och får "X * tyvärr" innan jag ger upp och lägger på.

Jag blev lovad i disken att det skulle täckas av kortet... och jag har aldrig godkänt att jag vill betala något.

Vad har jag för rätt i detta fall?
Tyvärr det som loungevärden sa gällde endast för dig själv, inte för gästen.

Men och andra sidan, loungen drivs inte av Diners så loungevärden kunde inte ha vetat om fria besök gäller för gäst eller ej.
Du borde ha frågat Diners kundtjänst eller här på BusinessClass. Då borde du ha fått ett korrekt svar.

Det står tydeligt på dinersclub.se

"
Loungebesök
Varje år i januari laddas ditt kort med ett antal kostnadsfria loungebesök utifrån hur mycket du handlat med ditt kort under föregående år.

För varje 10 000 kronor du handlar för under året, får du ett kostnadsfritt besök under nästföljande år. Annars tas en avgift på 125 kronor/besök för inträdet till loungerna (allt som det bjuds på i loungen ingår naturligtvis). Du kan även ta med dig en betalande gäst. Vad det kostar kan du se i loungeguiden under respektive lounge (titta under "guest fee").

"

Lounger med Diners Club - Diners Club

Toppen