Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lämnade precis SAS gold på CPH. Idag var första gången på länge som jag inte gillade maten. Vilket beror på att jag inte äter korv. Det fanns skivad salami eller ngt liknande.

Nu när jag fått ett par glas LPGS och en dusch så kan jag berätta lite mer om incheckningen.

Imorse, när jag allt för tidigt, kom till IAH för att checka in så kunde jag bara få boardingkort till JFK. Bagaget kunde de checka in hela vägen men jag fick en handskriven tag eftersom deras dator vägrade skriva ut så många flighter på en tag. Inga större problem, måste ju ändå landside på JFK tänkte jag.

Anländer JFK som tänkt och tar AirTrain från T8 till T7. Hastar bort runt hörnet och ner till incheckningsdiskarna för babybussen och First. Kastar en snabb blick mot säkerhetskontrollen som är öppen och helt tom.

Lämnar fram mitt pass till den äldre herren i incheckningsdisken och förklarar att jag ska med BA172. "Ojdå" utbryter han "du är tidig!". Sedan börjar han förbrilt knappra på datorn och efter en stund frågar han ifall jag har bagage att checka in. Jag förklarar att jag redan har incheckat bagage och då utbryter viss förvirring. Efter att han fått titta på mitt handskrivna kvitto så knappas det mer och till sist verkar det vara ordnat. Men nu ringer någon från backoffice. Jag var lite distraherad pga att en hel flight med asiater precis blev ledda till fasttrack varpå jag såg min enkla passage genom säkerhetskontrollen gå upp i rök, så jag lyssnade inte riktigt på vad som sades. När jag vänder mig tillbaka så har en supervisor uppenbarat sig.

Helt plötsligt är de väldigt angelägna om att få iväg mig med en tidigare flight så att jag inte ska behöva vänta så länge. Nu anar jag oråd. Jag förklarar att jag inte är speciellt intresserad av att åka redan 1830 eftersom jag vill ha gott om tid på mig att äta och sedan sova ombord. Det visar sig nu att jag blivit av med min plats ombord på BA172. (WTF! först ställer de in BA116 och nu blir jag av med min plats!) Detta pga att 1A har trasig IFE. Jag förklarar att det inte är några problem eftersom jag tänker sova och om jag mot förmodan inte sover, så har jag egen IFE.

Så nu är jag helt magiskt tillbaka i 1A (som jag ursprungligen hade på BA116) och får förhoppningsvis lite Avios som kompensation för att jag måste stå ut med trasig IFE... :) (Nej, jag tänker inte bråka om det ifall CSD inte erbjuder det ombord..)

Men nu är det dags för middag #1.

En hälsning från soliga Grekland. Vi sitter i Aegeans lounge i Athen och väntar på flyget till Rhodos. På Arlanda var det fullt i SAS-loungen så med Priority Pass testade vi Menzies i stället. Lugnt och skönt var det i alla fall men lite magert matutbud.

Lufthansa Senator Lounge Berlin, väntar på SK2680 till Arlanda, som avgår om några timmar. Väldigt tyst och lugnt här.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen